0 نظر
127 بازدید

روایتی از جسورترین جاسوس زمان جنگ در مسکو

double-quot تهران - جارپرس - ترجمه رمان‌های «مأمور سونیا: جسورترین جاسوس زمان جنگ در مسکو» نوشته بن مک‌اینتایر و «ارتقا» نوشته بلیک کراوچ منتشر شده‌اند.
کد خبر : 110382
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 - 14:13
روایتی از جسورترین جاسوس زمان جنگ در مسکو

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، در نوشته پشت جلد کتاب «مامور سونیا» آمده است: خانم برتون در اواخر دهه چهارم زندگی‌اش و به دنبال پایان‌ جنگ جهانی دوم، همراه با سه‌فرزند و شوهرش، به دهکده‌ای زیبا در بریتانیا نقل مکان می‌کند. ساکنان دهکده‌ از راز بزرگ این زن بی‌خبرند. رازی که پس از سالیان دراز آشکار خواهد شد. این زن در واقع سرهنگ اورسولا گوژینسکی (۱۹۰۷-۲۰۰۰) است که با نام مستعار «مأمور سونیا» شناخته می‌شود؛ کمونیستی وفادار، افسر اطلاعاتی شوروی،  جاسوسی حرفه‌ای که مأموریت‌های مختلفی را در کشورهای گوناگون انجام داده و به لطف جاسوسی‌های اوست که شوروی برای اولین‌بار صاحب بمب هسته‌ای می‌شود.

«مأمور سونیا» داستان زندگی زنی است که چندین زندگی کامل را با نام‌های متعدد، نقش‌های بی‌شمار، و هویت‌های جعلی بی‌پایان تجربه کرد؛ کسی که ایان فلمینگ، نویسنده کتاب‌های جیمز باند، از او با عنوان «ترسناک‌ترین جاسوس تاریخ» یاد می‌کند.

نویسنده کتاب، بن مک‌اینتایر (متولد ۱۹۶۳)، تاریخ‌دان و روزنامه‌نگار مشهور انگلیسی و خالق آثار پرفروشی چون «جاسوس و خائن»، «عملیات شکست»، و «قهرمانان سرکش» است. او همچنین مستندهایی بر اساس کارهای خود ساخته است.

رمان «مأمور سونیا: جسورترین جاسوس زمان جنگ در مسکو» نوشته بن مک‌اینتایر با ترجمه فرنوش جزینی در ۴۱۶ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۱۸۵ هزار تومان در نشر نون به بازار کتاب راهی شده است.

همچنین رمان «ارتقا» نوشته بلیک کراوچ با ترجمه هادی سالارزهی  منتشر شده است که در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: « تو قدم بعدی برای تکمیل بشریت هستی…» اگر این حرف درست باشد چه؟

چه می‌شود اگر تمرکز بهتری داشته باشید، بتوانید در آنِ واحد کارهای مختلفی را با سرعت زیاد انجام دهید، حافظه قوی‌تری داشته باشید و به خواب کمتری احتیاج پیدا کنید؟ لوگان رمزی در حال تجربه همین اتفاقات است. محیط پیرامون و مهم‌ترین اشخاص زندگی‌اش، جلوه جدیدی برای او پیدا کرده‌اند. شاید توالی ژنتیکی‌اش هک شده باشد؛ شاید در معرض یک ارتقا قرار گرفته باشد.

میراث خانوادگی رمزی چندین سال است زندگی او را تحت تأثیر قرار داده و امنیت‌اش را به خطر انداخته است. اکنون فرصتی برای او پیش آمد تا با همه‌گیر کردن ارتقا، سایه این ننگ را از سر همه خانواده‌اش پاک کند. او برای پیروز شدن در جنگی که بشریت را تهدید می‌کند، باید به چیزی متفاوت تبدیل شود… به چیزی خارق‌العاده. آیا حاضرید غیرممکن‌ها را تجربه‌ کنید؟

بلیک کراوچ نویسنده خلاق و محبوب برای اولین‌بار در ایران توسط نشر نون با رمان «ماده تاریک» معرفی شد و حالا رمانی دیگر از کراوچ. «ارتقا» همان کتابی‌ست که مدت‌ها پس از خواندن، ذهن‌تان را به خود مشغول می‌کند.

رمان «ارتقا» نوشته بلیک کراوچ با ترجمه هادی سالارزهی در ۳۷۶ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴۹ هزار  تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.