رهبر کره شمالی مقامات کشورش را در برابر کووید-۱۹ به “بی‌کفایتی” متهم کرد

double-quot تهران - جارپرس - رسانه‌های دولتی کره شمالی امروز (چهارشنبه) گزارش دادند که رهبر کره شمالی واکنش کشورش را در برابر مقابله با شیوع کووید-۱۹ "خام و ناپخته" خواند و از آن‌جایی که موارد مبتلایان به تب در حال افزایش است، مقامات دولتی را به "بی‌کفایتی و نارسایی" متهم کرد.
کد خبر : 91127
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 9:40
رهبر کره شمالی مقامات کشورش را در برابر کووید-۱۹ به “بی‌کفایتی” متهم کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در هفته گذشته هم زمان با شروع شیوع این بیماری، کره شمالی گزارش داد که بیش از ۲۳۲ هزار و ۸۸۰ فرد علائمی همچون تب را دارند اما اعلام نکرد که نتیجه تست کرونا چند تن از افراد مثبت شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جلسه‌ای در همین راستا اظهار کرد که کشورش در برابر مقابله با این بیماری “خام و ناپخته” است و همین امر موجب می‌شود که مبارزه با این بحران “پیچیده‌تر” شود.

از ابتدای اعلام رسمی این بیماری در کره شمالی، این کشور گزارش داد که ۱.۷۲ میلیون بیمار با علائمی همچون تب دست و پنجه نرم می‌کنند و از بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۶۲ فوتی گزارش شده است.

رسانه‌ها گزارش دادند، کره شمالی چند روز پس از تایید اولین شیوع کووید-۱۹ خود، هواپیماهایی را برای دریافت تجهیزات پزشکی به چین فرستاده است.

کیم جونگ اون که پیش‏تر دستور قرنطینه سراسری در این کشور را صادر کرده بود تا بلکه از سرعت گسترش این بیماری در بین جمعیت واکسینه نشده کره شمالی کاسته شود، با “ناموفق خواندن” نحوه برخورد مقامات بهداشتی این کشور با شیوع این بیماری، روز دوشنبه ارتش را به میدان مبارزه با آن وارد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.