رهبر کره شمالی خواستار بهبود زندگی مردم کشورش شد

double-quot

تهران-چارپرس-رهبر کره شمالی بر لزوم بهبود شرایط زندگی مردم کشورش تاکید کرد و خواستار «تدابیر جدی دولت» در مورد این موضوع و همچنین احداث خانه های بیشتر برای مردم شد.

کد خبر : 32152
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 خرداد 1399 - 5:45
رهبر کره شمالی خواستار بهبود زندگی مردم کشورش شد

به گزارش جارپرس ازایرنا از “کی. سی ان. ای” خبرگزاری مرکزی کره شمالی، “کیم جونگ اون” روز دوشنبه درنشست سیاست گذاری حزب کارگر، حزب حاکم بر کره شمالی در پیونگ یانگ همچنین بر «توسعه صنایع شیمیایی» تاکید کرد.

گزارش حاکی است در این نشست چهار موضوع مهم که در توسعه بیشتر اقتصاد خودکفای کشور و ارتقاء سطح زندگی مردم تاثیرگذار هستند به طور عمیق و مفصل مورد بحث قرار گرفته است.

خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده است که کیم در این نشست بارها و بارها بر اهمیت توسعه صنعت شیمیایی تاکید و آن را «پایه و اساس صنعت و اساس اقتصاد ملی» عنوان کرده است.

گزارش ها حاکی است که رهبر کره شمالی در این نشست هیچ اشاره ای به مسائل بین کره ای به ویژه تنش های اخیر پیونگ یانگ با سئول نکرده است.

همزمان با بالا گرفتن تنش ها میان دو کره، واحد جبهه متحد کره شمالی روز شنبه در بیانیه ای از تعطیلی قریب الوقوع دفتر ارتباطی دو کره در مجتمع مرزی “کایه سونگ” خبر داد.

این بیانیه پس از آن منتشر شدکه”کیم یو جونگ” خواهر رهبر کره شمالی تهدید کرد اگر کره جنوبی به انتشار و توزیع اوراق و بیانیه ها علیه این کشور ادامه دهد، پیونگ یانگ از توافقنامه نظامی دوجانبه خارج خواهد شد و این دفتر را تعطیل خواهد کرد.

در بیانیه تاکید شده بود که کره شمالی مسلما از این دفتر ارتباطی خارج خواهد شد و پیرو آن تدابیر دیگری برای مقابله با شرایط شکل گرفته اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه آمده بودتا زمانی که این «چرخه شیطانی رویارویی» وجود دارد عزم کره شمالی برای چنین اقداماتی راسخ است و خواهر رهبر کره شمالی برای اقدامات ذی ربط فرمان داده است.

نشست سیاسی روز یکشنبه حزب حاکم بر کره شمالی سومین نشست این حزب در سال جاری بود، دو جلسه قبلی که در ماه فوریه و آوریل برگزار شد بیشتر به موضوعات مربوط به تلاش های کشور در زمینه مقابله با همه گیری کرونا متمرکز بود.

مقامات کره شمالی معتقدند از آنجائیکه مذاکرات هسته ای با آمریکا تا کنون دستاورد اقتصادی خاصی برای آنها نداشته است لازم است با تکیه بر توان داخلی کشور، به سمت خودکفایی و استقلال اقتصادی حرکت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.