رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به کرونا مبتلا شد

double-quot تهران - جارپرس - خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد و گفت فعلا علائم خفیف دارد.
کد خبر : 51704
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 فروردین 1400 - 11:33
رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به کرونا مبتلا شد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خوان گوآیدو شنبه در پیامی توییتری نوشت: می‌خواهم مسوولانه به این کشور اطلاع دهم که پس از چهار روز قرنطینه کردن در نتیجه یک سری مشکلات و به‌رغم تدابیر احتیاطی، تست کووید-۱۹ من مثبت شده است.

او گفت که علائم خفیفی دارد و اکنون در قرنطینه به سر می‌برد و همچنین به تمام کسانی که اخیرا با آنها در ارتباط بوده، اطلاع داده است.

گوآیدو گفت: این پاندمی آسیب‌پذیری ما به عنوان انسان را به ما یادآور شده است. این خطر واقعی است و همگی ما در معرض خطر قرار داریم.

در ژانویه ۲۰۱۹ ونزوئلا وارد بحرانی سیاسی شد؛ هنگامی که گوآیدو به عنوان رئیس وقت مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون خودش را “رئیس‌جمهوری موقت” نامید و برای عزل نیکولاس مادورو از قدرت تقلا کرد.

ونزوئلا در دسامبر ۲۰۲۰ انتخابات پارلمانی با مشارکت بیش از ۱۰۰ حزب و انجمن برگزار کرد. بیش از ۲۰ حزب از جمله بلوک اپوزیسیون گوآیدو از شرکت در رای‌گیری امتناع کردند. براساس اعلام شورای انتخابات ملی، ائتلاف سوسیالیست “قطب میهن‌پرست بزرگ سیمون بولیوار” ۹۱.۳۴ درصد از کرسی‌های پارلمانی را به دست آورد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.