در حیاط دولت چه گذشت؛

رفع نگرانی از شیوع پاندمی آبله میمونی تا آخرین پیگیری‌های حقآبه ایران

double-quot تهران_ جارپرس_ پیگیری حقآبه ایران از رود هیرمند، نظارت بر اجرای مصوبات در دور دوم سفر های استانی و رفع نگرانی از شیوع پاندمی آبله میمونی از مهمترین خبرهای امروز پاستورنشینان در گفت و گو با خبرنگاران بود.
کد خبر : 98636
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 17:26
رفع نگرانی از شیوع پاندمی آبله میمونی تا آخرین پیگیری‌های حقآبه ایران

به گزارش جارپرس از ایرنااعضای کابینه سیزدهم پس از پایان نشست هیات دولت روز چهارشنبه با حضور در حیاط دولت به پرسش‌های متعدد خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ دادند. از طرفی یکی از مهمترین محور اصلی نشست هیات دولت امروز به ریاست آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» ماموریت وی به معاونت اجرایی، وزیر کشور و سازمان برنامه و بودجه بر روند نظارت اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی بود.

آیت‌الله رئیسی در این نشست به پایان دور اول سفرهای استانی اشاره کرد و پیگیری و اجرای مصوبات این سفرها را گام مکمل در تحقق اهداف سفرها دانست و از معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر کشور خواست بر روند اجرایی کردن مصوبات سفرهای استانی به دقت نظارت کنند.

مشروح گفت‌وگوهای سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور، جواد اوجی وزیر نفت، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد و کشاورزی و محرابیان وزیر نیرو با خبرنگاران حوزه دولت را در زیر بخوانید.

دور دوم سفرهای استانی با رویکرد «نظارت بر اجرای مصوبات» انجام می‌شود

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: اولویت دور دوم سفرهای استانی رییس جمهوری نظارت بر اجرای مصوبات و سپس مصوبات جدید است.

«سید صولت مرتضوی» به اینکه در یک بازه زمانی کمتر از یکسال رییس جمهور ٣١ سفر استانی و ٧ سفر موضوعی به داخل کشور داشت گفت: در مجموع بیش از ٩٠٠ مصوبه در برداشته است که حدود پنج هزار و دو طرح عمرانی که عمدتا نیمه تمام هستند را در بر می‌گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور به اینکه در سفرهای استانی دور دوم به صورت تلفیقی هم مصوبه خواهیم داشت و هم نظارت بر اجرای مصوبات قبل صورت خواهد گرفت اشاره و تصریح کرد: اجرای مصوبات مدام در حال پایش هستند و گزارش آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین تیمی مشخص شده و میزان اجرای مصوبات سفرهای استانی را ارزیابی خواهد کرد، در دور جدید سفرهای استانی علاوه بر نظارت، مصوبات جدید هم خواهیم داشت.

مرتضوی این را هم گفت که با رویکرد اجرای مصوبات، نظارت میدانی و رفع مشکلات، پس از یک تنفس، دور دوم سفرها برنامه‌ریزی خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور درباره  ۱۴ سفری که از فروردین به بعد انجام شده است، گفت : دولت برای تأمین منابع جاری تلاش‌های بسیاری انجام داد تا بدهی‌های گذشته جبران شود، اما در این ماه حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی تزریق شده و تا پایان ماه تزریق دیگری انجام خواهد شد و در نهایت بیش از تعهدات خود از محل منابع عمومی منابع تزریق کرده‌ایم.

به گفته مرتضوی در حوزه تامین منابع عمومی در ١٧ سفر اول، تقریبا تمام تعهدات محقق شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰۰ درصد مصوبات سفرهای استانی طبق پیش بینی‌ها در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شده است؛ درحالی‌که بازه زمانی در نظر گرفته شده برای اجرای این مصوبات ۴ ساله است.

آبله میمونی در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده است / خانم های باردار و فرزندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند

وزیر بهداشت و درمان درباره احتمال پاندمی آبله میمونی گفت که در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده است و مانند کرونا نگران کننده نیست.

«بهرام عین اللهی» این را هم گفت که تنها یک مورد بیماری آبله میمونی مثبت بود که خانم ٣۴ ساله از اهواز است و در حال رصد هستیم حتی پایگاه های مرزی را رصد کردیم اگر موردی بود مقابله می کنیم.

وزیر بهداشت و درمان از تصویب بسته‌های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم خبر داد و گفت: همچنین در نشست امروز هیات دولت تصویب شد خانم‌ها از ابتدای بارداری تا دوران شیردهی – یعنی دو سال پس از آن و فرزندان تا پنج سال اول تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه درمان ناباروری، قرار شد در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و مراکز خصوصی ۷۰ درصد هزینه‌های درمانی به مردم پرداخت شود.

وی با اشاره به وضعیت کنترل کرونا در کشور اظهار کرد: ما عمدتاً مردم را تشویق کردیم که امسال  یک بار دوز یادآور را تزریق کنند. وارد فصل سرما می‌شویم و به دلیل اینکه تهویه و فضا کمتر است توصیه می‌کنیم مردم یک بار دوز یادآور را تزریق کنند مخصوصاً آنها که بیماری زمینه‌ای دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.