رفع انسداد کانال عرضی بزرگراه شهید کاظمی و بازگشایی دریچه بر روی کانال آزادگان منطقه ۱۹تهران

double-quot تهران- جارپرس-شهردار منطقه 19 گفت: با توجه به گرفتگی بخشی از کانال عرضی بزرگراه شهید کاظمی و به منظور پیشگیری از آب ماندگی این معبر نسبت به رفع انسداد آن اقدام شد.
کد خبر : 114435
| خبرنگار : حسین امین زاده
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401 - 16:09
رفع انسداد کانال عرضی بزرگراه شهید کاظمی و بازگشایی دریچه بر روی کانال آزادگان منطقه ۱۹تهران

به گزارش  جارپرس، تورج فرهادی افزود: با توجه به ورود حجم بالای زباله و گاها تخلیه تانکرهای حامل مواد رسوبی در بارندگی های اخیر، کانال عرضی بزرگراه شهید کاظمی دچار گرفتگی و انسداد شده بود.

او ادامه داد: با تلاش نیروهای اداره مسیل ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست و به منظور تأمین امنیت و رفاه شهروندان، عملیات احداث منهول، لایروبی و دفع آب های سطحی، با به کارگیری دستگاه جنتکس با قابلیت شستشو و تخلیه همزمان شبکه انتقال فاضلاب نسبت به رفع مشکلات کانال اقدام شد.

فرهادی در ادامه از بازگشایی دریچه بر روی کانال خط شماره ۴ آزادگان خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکلات گرفتگی و پایش کانال خط شماره ۴ آزادگان، عملیات بازگشایی با احداث منهول و دریچه  بر روی محل انسداد کانال مشکلات ناشی از لایروبی را  مرتفع کرد.

شهردار منطقه بیان کرد: در راستای خدمات رسانی مطلوب، افزایش رضایتمندی شهروندان، جلوگیری از آب گرفتگی کانال ها و حوضچه ها، عملیات لایروبی حوضچه‌های رسوبگیر به صورت مکانیزه انجام می شود.

او  با اشاره به اینکه شبکه جمع آوری آب های سطحی نقش انتقال آب های روان ناشی از بارش های شدید از مناطق بالادست به سمت پایین دست را ایفا می کند، بنابراین پاکسازی منسجم و لایروبی این حوضچه ها در پیشگیری از بروز خطرات ناشی از بارندگی و بروز سیلاب بسیار حائز اهمیت است.

برهمین اساس طرح ضربتی پاکسازی و لایروبی ۱۸۲ متر مکعب حوضچه و ۹۰ تن لجن و رسوبات دپو شده در محدوده مذکور توسط ماشین آلات مکانیزه توسط عوامل اجرایی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه اجرا و به مرکز تخلیه کهریزک انتقال داده شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.