رضایی: اعزام به پارالمپیک براساس دستورالعمل کیفی‌گرایی است

double-quot تهران- جارپرس-سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو با انتقاد از کسانی که وعده اعزام ورزشکاران به توکیو را می‌دهند، گفت: اعزام تنها بر پایه دستورالعمل کیفی‌گرایی است و نباید به ورزشکاران جانباز و معلول وعده پوچ داد.
کد خبر : 39490
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آذر 1399 - 8:49
رضایی: اعزام به پارالمپیک براساس دستورالعمل کیفی‌گرایی است

به گزارش جارپرس از ایرنا«هادی رضایی» روز دوشنبه  اظهار داشت: دستورالعملی درباره اجرای سیاست کیفی‌گرایی در کمیته ملی پارالمپیک توسط هیات اجرایی تصویب شد. نمی‌توانیم از این سیاست عدول کنیم و عدول از آن ممکن است برخی از رشته‌ها و ورزشکاران را به سرنوشت تیم فوتبال پنج‌نفره دچار کند. «محمد تابع» دبیر اجرایی کمیته نیز اعلام کرد که تنها در ۹ رشته اعزام به توکیو خواهیم داشت.

او ادامه داد: برخی از روسای انجمن‌های ورزشی در حالی وعده اعزام به ورزشکاران خود می‌دهند که به عینه شاهد کنار گذاشتن فوتبال پنج‌نفره و والیبال نشسته زنان از لیست اعزام هستند. نمی‌دانم هدف این افراد چیست و چرا نمی‌خواهند بپذیرند راهبرد کیفی گرایی باید در تمام رشته‌ها به اجرا دربیاید. البته باید بین کسب سهمیه و رکورد ورودی تفاوت قائل شویم.

رضایی در بیان تفاوت این دو مقوله افزود: برای حضور در پارالمپیک نیاز به یک رکورد ورودی و یک سهمیه است. ممکن است ورزشکار یا تیمی رکورد ورودی را کسب کند اما نتواند به سهمیه پارالمپیک برسد زیرا شمار ورزشکاران و تیم‌های حاضر در این تورنمنت از پیش تعیین‌شده است. به‌عنوان‌مثال هشت تیم در والیبال نشسته حضور دارد و نمی‌شود گفت که تیم دیگری به آن اضافه می‌کنند. قانون به‌گونه‌ای است که نه یک نفر اضافه می‌شود و نه یک نفر کم خواهد شد. مگر اینکه یک تیم انصراف دهد و تیم یا ورزشکاری جانشین آن خواهد شد.

وی با انتقاد از کسانی که وعده به ورزشکاران می‌دهند عنوان کرد: وقتی «محمد تابع» دبیر کمیته صراحتاً از تنها ورزشکاران ۹ رشته حرف می‌زند چرا برخی به ورزشکاران وعده پوچ می‌دهند. و آنان را امیدوار می‌کنند. آخرین جلسه ما با مسوولان برگزاری پارالمپیک انجام شد و ورزشکاران و رشته‌ها را معرفی کردیم و مسوولان ژاپنی برای آنان جا رزرو کرده‌اند. وعده اعزام کمتر از سوی رییس فدراسیون‌های زیرمجموعه کمیته ملی پارالمپیک مطرح می‌شود اما رییسان برخی انجمن‌ها این وعده را می‌دهند. نمی‌دانم چرا روسای انجمن‌ها یک‌بار برای همیشه به کمیته نمی‌آیند تا تکلیف را مشخص کنند.

سرپرست کاروان اعزامی ایران به پارالمپیک توکیو همچنین گفت: برای ورزشکاران برنامه و سنجش رکورد داریم و در رشته‌هایی مانند دوومیدانی که یک‌صدم ثانیه تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند چگونه با رکورد هفتاد صدم ثانیه ادعای قرار گرفتن در گروه طلایی دارند. اکنون نه تمرینات ورزشکاران شانس مدال طلا برگزار می شود و نه تمرینات دیگر ورزشکاران اعزامی به توکیو. تیمی مانند والیبال نشسته که ۶ مدال طلای پارالمپیک را در کارنامه دارد مدت هاست از اردو دور بوده و ورزشکاران آن انفرادی تمرین می کنند.

او در پیش‌بینی خود از جایگاه کاروان ایران در پارالمپیک توکیو تصریح کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم نه تنها ورزشکاران کشورمان بلکه ورزشکاران سایر کشورها نیز تمرین و اردویی نداشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.