0 نظر
169 بازدید

رشد ۳۲درصدی تلفات گاز منوکسیدکربن

double-quot
تهران – جارپرس – سازمان پزشکی قانونی از افزایش ۳۲،۴ تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه سالجاری در کشور خبر داد.
کد خبر : 19134
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 9:16
رشد ۳۲درصدی تلفات گاز منوکسیدکربن

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از سازمان پزشکی قانونی، آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در ۹ ماهه سالجاری با رشد ۳۲٫۴ درصدی مواجه بود و این رشد در آذر امسال به ۵۹٫۳ درصد رسید.
در آذر سالجاری ۱۴۵ تن بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند در حالیکه این شمار تلفات با گاز منوکسید کربن در مدت مشابه سال گذشته(۱۳۹۴) ۹۱ تن بود.
براساس این گزارش، بیشترین تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال و در فصول سرد اتفاق می افتد به نحوی که بیش از۵۰ درصد تلفات مربوط به نیمه دوم هر سال است.
این گزارش می افزاید ،به عنوان مثال در سال ۱۳۹۴ در کشور ۶۲۶ تن بر اثر مسمومیت با گاز جان باختند که ۴۷۰ تن از آنان (۷۵٫۱ درصد) در نیمه دم سال جان خود را از دست داده اند.
بررسی های آماری سازمان پزشکی قانونی نشان می دهد که در سال‌های گذشته به عنوان نمونه سه سال گذشته (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴) با کاهش آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن مواجه بوده ایم، اما متاسفانه این آمار در سالجاری به رغم سپری نشدن فصل سرد سال با افزایش قابل توجه مواجه بوده که امیدواریم این روند در ماه های پایانی سال متوقف شده و شاهد کاهش آمار گازگرفتگی در کشور باشیم.
در ادامه این گزارش بیشترین تلفات با این گاز برای مهر،آبان ،دی،بهمن و اسفند ماه با شمار تلفات به ترتیب با ۳۰-۷۴-۱۵۴-۱۵۳-۱۱۱-تن برای سال ۱۳۹۲گزارش شده است .
همچنین بیشترین تلفات برای ماه های آذر سال جاری با تلفات ۱۴۵تن اعلام شده است .

* توصیه های ایمنی
سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز به هم میهنان توصیه می کند، ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز منوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.
گاز منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است.استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.
علایم مسمومیت با گاز منوکسید کربن علایم مسمومیت حاد با این گاز ، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و با احتمال درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است که در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.