رشد ۲۵درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی سه ماهه سال ۹۴

double-quot

مازندران – جارپرس -صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی سه ماهه سال ۹۴ با رشد ۲۵درصدی روبرو شد.

کد خبر : 10360
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 تیر 1394 - 5:29
رشد  ۲۵درصدی صادرات فرآورده های لبنی مازندران طی سه ماهه سال ۹۴

 

به گزارش جار ژرس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران، دکتر محمدمحمدپورعمران رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با اعلام این مطلب افزود :صادرات فرآورده های لبنی درسه ماهه سال ۹۳ رقم بیش از۴۹میلیون دلاربوده که علاوه بر تحقق این رقم در سه ماهه ۹۴ حدود ۱۲میلیون دلار یعنی ۲۵درصد افزایش نیز داشته و به رقم بیش از ۶۱ میلیون دلار رسید .

 

وی همچنین افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات فرآورده های لبنی درسه ماهه سال۹۴ نسبت به مدت مشابه سال ۹۳ بیش از۲۷درصد رشد داشته است بطوریکه از رقم ۳۵۲۴۵تن به ۴۴۸۷۹تن افزایش یافت.

 

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت: محصولات و فرآورده های لبنی استان به کشورهای عراق ، کویت و عربستان که مهمترین بازارهای هدف استان در این بخش می باشند همچنین طی این مدت این کالا ها به کشورهای حاشیه دریای خزر و… صادرشد.

 

دکترمحمد محمدپور عمران با اشاره به این موضوع که صنعت لبنیات در کشور و استان به عنوان یکی از صنایع تکمیلی بخش کشاورزی بوده که نقش بسیار مهمی در اشتغال وتوسعه اقتصادی ایفا می نماید اظهار داشت: فرآورده های لبنی یکی از مهمترین محصولات صادراتی استان میباشد.

 

وی یاد آور شد : درصورت ایجاد کنسرسیوم های تولیدی وصادراتی دراین بخش می توانیم شاهد صادرات بیش از پیش این محصول به دنیا باشیم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.