رشد ۴۲۰۰ درصدی دانلود سیگنال پس از تغییرات واتس‌اپ

double-quot تهران - جارپرس - رقیبان واتس‌اپ پس از اعلام تغییرات جدید در این اپلیکیشن پیام رسان و اشتراک گذاری برخی از داده های شاخصی کاربرانش با فیس بوک، با رشد کم سابقه کاربران جدید روبرو شده اند.
کد خبر : 44410
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 دی 1399 - 9:19
رشد ۴۲۰۰ درصدی دانلود سیگنال پس از تغییرات واتس‌اپ

به گزارش جارپرس از ایسنا، واتس‌اپ در ششم ژانویه اعلام کرد کاربران باید تا هشتم فوریه با تغییر شرایط استفاده از سرویس این پیام رسان که شامل جمع آوری اطلاعات نظیر شماره تلفنها و اطلاعات مکان توسط فیس بوک – شرکت مادر واتس‌اپ – و زیرمجموعه هایش است، موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به این برنامه را از دست می دهند. واکنش گسترده کاربران باعث شده است واتس‌اپ توضیح دهد که این تغییرات شامل کاربران در خارج از اتحادیه اروپا و انگلیس می شود و تغییر حریم خصوصی پیامهایی که کاربران با خانواده و دوستانشان رد و بدل می کنند را دربرنمی گیرد.

آمار شرکت تحلیل اپلیکیشن “سنسور تاور” نشان می دهد سرویس پیام رسان رمزگذاری شده سیگنال در پی اعلام تصمیم واتس‌اپ با رشد عظیمی در شمار کاربرانش روبرو شده است. از ششم تا دهم ژانویه این برنامه از فروشگاههای برنامه اپل و گوگل در سراسر جهان ۷.۵ میلیون بار دانلود شده است که رشد ۴۲۰۰ درصدی نسبت به هفته پیش را نشان می دهد.

این اپلیکیشن روز چهارشنبه در صدر پردانلودترین برنامه های فروشگاههای برنامه اپل و گوگل در آمریکا بود. فاکس نیوز گزارش کرده که این برنامه از روز دوشنبه در صدر برنامه های پردانلود قرار گرفته است.

جهش دانلود سیگنال با حذف اپلیکیشن شبکه اجتماعی پارلر مصادف شده که محبوب طرفداران ترامپ بوده است و به دلیل قطع میزبانی وب از سوی آمازون از دسترس خارج شده است. آمازون روز دوشنبه اعلام کرد خدمات میزبانی وب را برای پارلر قطع می کند و اعلام کرد نمی تواند برای مشتری خدمات فراهم کند که قادر نیست محتوای تشویق به خشونت را در پلتفرمش شناسایی و حذف کند.

سیگنال پس از اعلام تغییرات جدید از سوی واتس‌اپ و توصیه چهره های برجسته ای مانند الون ماسک و ادوارد اسنودن، مورد توجه کاربران قرار گرفته است. ماسک هفته گذشته در توییتی نوشت: از سیگنال استفاده کنید. این توصیه پیامد غیرمنتظره ای داشت و باعث صعود ۱۱۷۰۰ درصدی ارزش سهام شرکت “سیگنال اَدوَنس” به دلیل تشابه اسمی با اپلیکیشن سیگنال شد.

تلگرام هم شاهد ورود کاربران جدیدی به این سرویس بوده و بین ششم تا دهم ژانویه ۹ میلیون کاربر جدید به این اپلیکیشن پیام رسان پیوستند که رشد ۹۱ درصدی در مقایسه با هفته پیش از آن داشت و اکنون در رده دومین برنامه پردانلود فروشگاههای اپل و گوگل قرار دارد.

بزرگترین بازار رشد هر دو برنامه هند بوده و ۲.۳ میلیون نصب جدید معادل بیش از ۳۰ درصد از کل نصبهای جدید سیگنال و ۱.۵ میلیون نصب جدید تلگرام معادل ۱۶ درصد مربوط به هند بوده است. دومین بازار بزرگ سیگنال هم آمریکاست که کاربران بیش از یک میلیون بار این برنامه را نصب کردند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برایان اکتون که موسس هر دو اپلیکیشن واتس‌اپ و سیگنال است، در گفت و گو با تک کرانچ اظهار کرد: با وجود محبوبیت روزافزون سیگنال، این اپلیکیشن جایگزین واتس‌اپ نمی شود. با این حال مردم این دو اپلیکیشن را برای مکالمات مختلف استفاده خواهند کرد و سیگنال تمام قابلیتهای واتس‌اپ را کپی نکرده و نمی کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.