0 نظر
54 بازدید

رسانه‌ صهیونیستی: حماس همچنان کنترل غزه را در دست دارد

double-quot تهران - جارپرس - یک رسانه‌ صهیونیستی ادعاهای مقامات رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه کنترل نوار غزه از دست حماس خارج شده را دور از حقیقت خواند و تاکید کرد که حماس همچنان کنترل غزه را در دست دارد.
کد خبر : 136436
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 17:13
رسانه‌ صهیونیستی: حماس همچنان کنترل غزه را در دست دارد

به گزارش روز دوشنبه جارپرس از ایرنا به نقل از شبکه المیادین، نگرانی و ترس در رژیم صهیونیستی از انعکاس بیهوده بودن جنگ این رژیم علیه ساکنان نوار غزه در رسانه‌های اسراییلی ادامه دارد و آنها تاکید می کنند که اسرائیل به اهداف اعلام شده خود یعنی از بین بردن جنبش حماس و از بین بردن قدرت آن دست نخواهد یافت.

رسانه های صهیونیستی تاکید کردند که جنبش حماس در شمال نوار غزه شکست نخورده و «یحیی السنوار» ‌ رئیس دفتر این جنبش در نوار غزه، بلای جان اسرائیلی ها شده است.

به نوشته المیادین، تعدادی از رسانه های رژیم صهیونیستی از حضور رزمندگان گردان های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در مناطقی از شمال نوار غزه خبر دادند که این مناطق شاهد شدیدترین حملات و یورش زمینی رژیم اسرائیل بود. این رسانه ها تاکید کردند که با وجود حضور ارتش صهیونیستی در نزدیکی این مکان، حماس موفق شد مبادله اسرا را در این منطقه انجام دهد.

از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» با اشاره به این اتفاق تاکید کرد که جنبش حماس از فروپاشی دور است و خواستار ادامه عملیات نظامی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه با هدف شکست حماس شد. این روزنامه همچنین با اشاره به مواجه با حزب الله لبنان، خواستار تحقق این هدف مهم برای پیروزی رژیم اسرائیل در جبهه شمالی شد.

«لیلاخ شوفال» خبرنگار امور نظامی روزنامه یاد شده گفت که بر خلاف ادعای ارتش اسرائیل در روزهای اخیر، حماس همچنان با قدرت کنترل این سرزمین را در مناطق مختلف نوار غزه و نه فقط در جنوب آن در دست دارد.

وی با اشاره به اینکه عواقب کار ضعیف ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل علیه جنبش حماس منطقه ای خواهد بود، گفت:‌ پس از حدود ۵۰ روز درگیری، ارتش اسرائیل بارها ادعا کرده است که رهبری حماس و سیطره آن بر شمال باریکه غزه آسیب جدی دیده است و بیشتر گردان های آن در این منطقه متلاشی شده اند در حالی که از ابتدای آتش بس، عکس این موضوع اتفاق افتاده است. پیام های نظامی، شفافیت پایبندی اعضای مقاومت به آتش بس که توسط رهبری آنها هدایت می شود را آشکار می کند که نشاندهنده سطح بالای سازماندهی است.

خبرنگار امور نظامی روزنامه «اسرائیل هیوم» ادامه داد: علاوه بر این، روند آزادسازی اسیران از نوار غزه، به طور دقیق همانگونه که حماس می خواهد پیش می رود و هویت اسیرانی که آزاد می شوند، توسط حماس دیکته می شود و این جنبش، جدول زمان بندی آزادی آنها را تعیین می کند.

شوفال تصریح کرد که رفتار «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش در نوار غزه نشان می‌دهد که حماس از نقطه فروپاشی حتی در شمال نوار غزه که کانون اصلی حمله زمینی رژیم اسرائیل است، همچنان فاصله دارد.

این خبرنگار امور نظامی با اشاره به اینکه السنوار توانست از طریق این معامله، حمله رژیم اسرائیل که در اوج شدت خود بود را متوقف کند، اظهار داشت:‌ السنوار تلاش خواهد کرد تا بالاترین حد ممکن، رزمایش‌های بیشتری را با هدف سازماندهی رزمندگان مقاومت و تسلیح مجدد و بازسازی نیروها و آماده کردن آنها برای مقابله با ادامه عملیات ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه، برای تمدید آتش بس انجام دهد.

این خبرنگار روزنامه «اسرائیل هیوم» از ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل خواست تا عملیات و حملات خود علیه نوار غزه را از سر بگیرد و اضافه کرد که ارتش این رژیم اشغالگر حتی در صورت اعمال فشار شدید بین المللی باید این اقدام را انجام دهد.

وی با بیان اینکه «اکنون توقف مطلقا ممنوع است» درباره انعکاس پیامدهای انفعالی و ضعف اسرائیل به ویژه در مرز شمالی فلسطین اشغالی با لبنان که بیش از یک ماه قبل، ده ها هزار شهرک نشین صهیونیست از خانه های خود تخلیه شدند، نوشت: نشان دادن تردید یا ضعف در جبهه غزه همه امور [اسرائیل] را منفجر می‌کند.

رژیم صهیونیستی پس از ۴۸ روز جنگ در غزه و بمباران مناطق مسکونی، درمانی و آموزشی نوار غزه نتوانست به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست یابد، از این رو روز جمعه آتش‌بس ۴روزه با حماس را با میانجیگری قطر و مصر پذیرفت.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد. رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد. این رژیم در نهایت، شکست در عملیات خود برای آزادسازی اسرایش را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.