رسانه‌ها: عزم اروپا برای کاهش تحریم ها علیه سپاه

double-quot پولیتیکو: اتحادیه اروپا خواهان کاهش تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران برای بازگرداندن توافق هسته‌ای با ایران است.
کد خبر : 98435
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 16:13
رسانه‌ها: عزم اروپا برای کاهش تحریم ها علیه سپاه
به گزارش جارپرس از اسپوتنیک، نشریه اروپایی پولیتیکو با استناد به گزیده‌ای از پیش‌نویس سند که جزئیات آن روز دوشنبه در وین نهایی شد، گزارش داد که اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند فشار تحریم‌ها بر اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بازگرداندن توافق هسته‌ای با ایران کاهش یابد. .
به نوشته این روزنامه، پیشنهاد اتحادیه اروپا که با میانجیگری جوزپ بورل، دیپلمات اتحادیه اروپا و با هماهنگی نزدیک با مقامات آمریکایی مطرح شده است، به خودی خود تحریم‌ها علیه سپاه را لغو نمی‌کند، بلکه اثربخشی آنها را به طور جدی محدود می‌کند.
افراد غیرآمریکایی که با افراد ایرانی که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده نیستند، تجارت می‌کنند، صرفاً در نتیجه آن دسته از افراد ایرانی که در معاملات جداگانه با افراد ایرانی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده (از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران) شرکت می‌کنند، تحریم نمی‌شوند.
این نشریه خاطرنشان می‌کند که یکی از دیپلمات‌ها گفته است که این عبارت نشان می‌دهد که یگان‌های سپاه ممکن است با انجام تجارت خود از طریق افراد و شرکت‌های دیگر، سعی در فرار از تحریم‌های آمریکا داشته باشند.
یک مقام ارشد در دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به این نشریه گفت که ایالات متحده استانداردهایی را که برای تصمیم گیری برای اعمال تحریم ها استفاده می کند تغییر نخواهد داد، اما او در مورد متنی که در اختیار داشت اظهار نظری نکرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.