رزمایش ناگهانی هوافضای روسیه آغاز شد

double-quot
مسکو – جارپرس – همزمان با گسترش نفوذ نظامی آمریکا و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نزدیک مرزهای روسیه، رزمایش از پیش اعلام نشده هوافضای این کشور برای سنجش و افزایش آمادگی رزمی این نیرو آغاز شد.
کد خبر : 19140
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 11:58
رزمایش ناگهانی هوافضای روسیه آغاز شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این رزمایش همزمان از ساعت ۹ بامداد امروز (سه شنبه) به وقت مسکو در مناطق مختلف روسیه آغاز شد و ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور در یک جلسه با حضور مقام های ارشد نظامی شروع آن را به دستور پوتین اعلام کرد.
سایت اینترنتی روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا به نقل از شایگو نوشت: هدف از این رزمایش از پیش اعلام نشده، سنجش میزان آمادگی رزمی واحدهای فرماندهی برای اجرای ماموریت های جنگی است.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان رزمایش، کشیک های آماده انجام عملیات نظامی، سامانه های پدافند هوایی و آمادگی واحدهای هوایی برای دفع تجاوزهای نظامی مورد بررسی و سنجش قرار می گیرد.
وی افزود: در جریان رزمایش، تمام واحدهای نظامی باید رزمایش تاکتیکی برگزار کنند و اقدام های عملی را برای سنجش سطح آمادگی نیروهای خود بکار گیرند.
تاریخ پایان رزمایش سراسری نیروی هوافضای روسیه اعلام نشده است.
از سال ۲۰۱۴ که روابط مسکو و ناتو متشنج شده و حضور نیروهای این پیمان نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته است، این کشور هر سال چند رزمایش سراسری برگزار می کند.
رزمایش کنونی نیروی هوافضای روسیه با برگزاری تمرین جنگی ناتو در دریای سیاه همزمان شده است.
رزمایش «سپر دریایی-۲۰۱۷» که از اول ماه فوریه جاری (روز چهارشنبه) در آب های شرق دریای سیاه با شرکت نظامیان و واحدهای دریایی رومانی، آمریکا، کانادا، بلغارستان، یونان، ترکیه، اسپانیا و اوکراین آغاز شده است، همچنان ادامه دارد.
ناتو که از سال ۲۰۱۴ فعالیت شورای همکاری با روسیه را تقریبا متوقف کرده است، با وجود هشدارهای مکرر مسکو حاضر نشده از ادامه راهبرد گسترش نفوذ نظامی خود نزدیک روسیه و حتی هم مرز این کشور عقب نشینی کند.
مسکو در این مدت شاهد تداوم استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در لهستان و رومانی در شرق اروپا و همچنین حضور موقت یا دائمی نظامیان ناتو در سه کشورهای بالتیکی، مولداوی و گرجستان پنج جمهوری سابق شوروی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.