رب گوجه فرنگی چند؟

double-quot تهران - جارپرس - به گفته دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران، حداکثر قیمت یک کیلو رب گوجه فرنگی تا یک ماه و نیم قبل حدود ۳۵ هزار تومان بود، اما در حال حاضر رب گوجه از برندهای معروف و محصولات استاندارد ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان قیمت دارد که علت این افزایش قیمت فرا رسیدن پایان فصل گوجه فرنگی است.
کد خبر : 71934
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 آبان 1400 - 14:54
رب گوجه فرنگی چند؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سید محمد میررضوی با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت رب گوجه فرنگی افزایش قیمت مواد اولیه، بسته‌بندی و سایر ملزومات تولید است، اظهار کرد: به طور کلی در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی، برداشت گوجه فرنگی کم بود که منجر به افزایش قیمت آن شد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در کارخانه سال گذشته ۱۰۰۰ تومان بود، تصریح کرد: امسال قیمت هر کیلو گوجه فرنگی حداقل ۲۰۰۰ تومان بود و اخیرا به بیش از ۳۰۰۰ تومان هم رسیده است. حداکثر قیمت رب گوجه فرنگی از برندهای معروف و محصولات استاندارد در حال حاضر ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان است. البته قیمت رب گوجه تا یک ماه و نیم قبل حدود ۳۵ هزار تومان بود.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران علت این افزایش سه تا ۵۰۰۰ تومانی را فرا رسیدن پایان فصل گوجه فرنگی ابراز کرد و گفت: تا حدود دو ماه و نیم دیگر گوجه فرنگی جنوب به بار می نشیند و قیمت‌ها دوباره متعادل می‌شود؛ البته به شرط آن که قیمت بسته بندی، قوطی، کارتون، درب ایزی اپن، حقوق و دستمزد و هزینه حمل دوباره افزایش پیدا نکند. امسال هزینه حمل بیش از دو برابر شده است.

میررضوی در ادامه با بیان اینکه قیمت رب گوجه فرنگی نسبت به سال گذشته تقریبا ۱.۸ برابر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ درصد هزینه تولید رب گوجه‌فرنگی مربوط به خود گوجه‌فرنگی و مابقی مربوط به بسته‌بندی، دستمزد، حمل و نقل، حاشیه سود قانونی، مالیات بر ارزش افزوده و نظایر آن است.

علت افزایش قیمت، کاهش بارندگی است نه صادرات

وی با بیان اینکه قیمت رب گوجه طی دو سال و نیم گذشته تغییر نکرده بود، تصریح کرد: کلمه گرانی مربوط به زمانی است که قیمت‌ها بی‌ضابطه افزایش پیدا کند؛ اما در حال حاضر واحدهای تحت پوشش سندیکا، بر اساس آنالیز اعلام قیمت می‌کنند. البته محصولات صنعت کنسرو مشمول قیمت‌گذاری نیستند و قیمت از سوی تولیدکنندگان و بازار تعیین می‌شود.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت صادرات گفت: در حال حاضر صادرات آزاد است و به طور کلی سیاست این است که جلوی صادرات گرفته نشود؛ چراکه تاثیری بر قیمت‌ها نخواهد داشت. علت افزایش قیمت فقط خود محصول گوجه فرنگی بوده که در سال جاری به دلیل کاهش بارندگی بوده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.