0 نظر
154 بازدید

رایزنی های فشرده در سازمان ملل برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه

double-quot تهران - جارپرس - نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل رایزنی های فشرده ای برای برگزاری نشست جدید گروه چهارجانبه صلح خاورمیانه جهت پیشبرد روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.
کد خبر : 48975
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 17:54
رایزنی های فشرده در سازمان ملل برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه

به گزارش جارپرس از  ایسنا، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل، اعلام کرد که نمایندگان کشورهای عربی در سازمان ملل رایزنی های فشرده ای را با کشورهای ذی ربط جهت برگزاری نشست جدید گروه چهارجانبه بین المللی به منظور پیشبرد روند صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند.

این نمایندگان در اولین اقدام با نماینده روسیه در سازمان ملل دیدار کرده اند و قرار است روز جمعه با دبیرکل سازمان ملل دیدار کنند و در این فاصله نیز با نمایندگان اعضای شورای امنیت دیدار خواهند کرد.

منصور گفت که این نمایندگان منتظر آغاز به کار «لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل هستند تا رایزنی ها با وی نیز در این باره آغاز شود.

میدل ایست نیوز به نقل از «الشرق الاوسط»گزارش داد، منصور گفته که فلسطین از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی اش با گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، درباره راه حل “دو کشوری” استقبال می کند.

براساس بیانیه رسمی وزارت خارجه امریکا، بلینکن در گفت وگوی تلفنی با اشکنازی تأکید کرد که آمریکا بهترین راه برای حل نزاع در خاورمیانه را تشکیل دو “کشور” می داند که در امنیت و صلح در کنار هم زندگی کنند.

بلینکن همچنین دیدگاه دولت آمریکا درباره آینده ای برخوردار از صلح و امنیت و شکوفایی برای اسرائیلی ها و فلسطینیان و خاورمیانه را تشریح و تأکید کرد که آمریکا متعهد به مخالفت با «اقدامات غیر عادلانه و جانبدارانه علیه اسرائیل در جهان» است.

در پی این اظهارات، مقامات فلسطینی درباره برگزاری نشست کنفرانس بین المللی صلح و از سرگیری فعالیت کمیته چهارجانبه (ایالات متحده، روسیه، اتحادیه اروپا، سازمان ملل) ابراز خوش بینی کرده اند.

«عزام الاحمد»، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و از سران جنبش فتح، تأکید کرد که دولت آمریکا نقش مهمی در بازگشت به راه حل دو کشوری دارد و حضور در نشست های کمیته چهارجانبه را ازسر گرفته است.

او گفت که با پایان دولت ترامپ همه چیز عوض شد و بایدن دوباره راه حل “دو کشوری” را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود که فلسطین در پی اضافه کردن طرف های تازه ای مانند مصر و اردن و عربستان و چین و آلمان به کمیته چهارجانبه است.

تاکنون رژیم صهیونیستی هیچ واکنش رسمی به اظهارات مقامات آمریکایی درباره راه حل دو کشوری نشان نداده است، اما «گدعون ساعر»، رئیس حزب «امید جدید» و رقیب نتانیاهو در انتخابات طی اظهاراتی تأکید کرد که با راه حل دو کشوری کاملا مخالف است.

پیش از این محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواستار برگزاری کنفرانسی برای صلح بدون حضور امریکا شده بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.