رایزنی بلینکن و لاپید درباره تصمیم انحلال کنست

double-quot تهران - جارپرس - آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب با یائیر لاپید، همتای اسرائیلی خود موضوع انحلال کنست را که قرار است لایحه آن در نشست امروز چهارشنبه پارلمان این رژیم بررسی شود، مورد بحث و بررسی قرار داد.
کد خبر : 94285
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 14:52
رایزنی بلینکن و لاپید درباره تصمیم انحلال کنست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از القدس العربی، وزارت امور خارجه آمریکا بیانیه ای را در رابطه با جزئیات این تماس تلفنی منتشر کرد که در آن بلینکن بر احترام خود به آنچه “روند دموکراتیک در اسرائیل” خواند، و تعهد قاطع واشنگتن به روابط استراتژیک قوی با تل‌آویو تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، بلینکن همچنین طی این تماس بر لزوم ادامه هماهنگی نزدیک در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی بین دو طرف تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مشتاقانه منتظر سفر ماه آینده خود به اراضی اشغالی است.

لاپید نیز درباره این سفر گفت که سفر آتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اراضی اشغایل، تأثیر قوی بر منطقه خواهد داشت.

آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که به رغم تحولات سیاسی در اراضی اشغالی و تصمیم برای انحلال کنست، برنامه‌هایش برای سفر به فلسطین اشغالی تغییر نخواهد کرد.

شامگاه دوشنبه، نفتالی بنت، نخست وزیر و یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل تصمیم خود را برای ارائه لایحه‌ای جهت انحلال کنست اعلام کردند؛ اقدامی که اسرائیل را به سمت پنجمین انتخابات در چهار سال گذشته سوق می‌دهد.

بر اساس اعلام منابع عبری، تاریخ تعیین شده برای برگزاری این انتخابات زودهنگام ۲۵ اکتبر است تا آن زمان لاپید سمت نخست وزیری را به عهده خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.