رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در دیدار با همتای چینی ضعف نشان داد

double-quot تهران- جارپرس-مایک جانسون رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از دیدار جو بایدن رئیس جمهوری این کشور با شی جین پینگ همتای چینی خود گفت: " رئیس جمهوری بایدن در این دیدار از خود ضعف نشان داد."
کد خبر : 135981
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 10:04
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن در دیدار با همتای چینی ضعف نشان داد

به گزارش روز شنبه جارپرس از ایرنا از تارنمای هیل، بایدن و شی جین پینگ رئیس جمهوری های آمریکا و چین روز چهارشنبه در جریان اجلاس همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوس آرام (اپک) در سان فرانسیسکو اگرچه بر سر موضوع تایوان وارد جنگ لفظی شدند اما در عین حال از همکاری اقتصادی با یکدیگر استقبال کردند.

به نوشته هیل، بایدن به ویژه بعد از این که شی را در یک کنفرانس خبری «دیکتاتور» خطاب کرد، مورد انتقاد شدید دولت چین قرار گرفت.

جانسون روز جمعه در مصاحبه با “جان کاتسیماتیدیس” مجری برنامه گفت و گوی رادیویی آمریکا اظهار داشت: “هر کسی که به این دیدار نگاه منصفانه داشته باشد تایید می کند که بایدن در عرصه جهانی از خود ضعف نشان داد. من از مکتب فکری رئیس جمهوری ریگان هستم. او همیشه می گفت ما صلح را از موضع قدرت برقرار می کنیم. او دقیقا درست می گفت.”
جانسون گفت: “رفتار کردن از موضع ضعف، نوعی دعوت به خشونت است. این درحالی است که اکنون زمان مناسبی برای دعوت از خشونت و خصومت به کشور ما نیست. به همین دلیل است که بخوبی می بینیم چگونه چین، ایران و روسیه و همه دشمنان ما (آمریکا) در جهان… بسیار تهاجمی رفتار می کنند.”

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین از مدیران شرکت های فناوری این کشور که روز پنجشنبه میزبان ضیافت شام شی جین پینگ بوده و از او پذیرایی گرمی به عمل آورده بودند، انتقاد کرد.

جانسون در این زمینه مدعی شد: “من گمانم شرم آور است از اینکه مدیران این شرکت ها رهبر کشور کمونیستی را تشویق می کنند که مردم خود را آزار و اذیت می کند. کشوری که باعث ویرانی جهان می شود و تلاش می کند دشمن آمریکا باشد. این شوخی نیست.”

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه چین روز پنجشنبه اظهارات بایدن را که بار دیگر رئیس‌جمهوری چین را «دیکتاتور» خطاب کرد، غیرمسئولانه خواند و محکوم کرد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این رابطه گفت: اظهارات جو بایدن «اشتباه و غیرمسئولانه» است، چین قاطعانه مخالف با هرگونه «سوءاستفاده‌های سیاسی» است.

رئیس جمهوری آمریکا و چین در مذاکرات دو جانبه خود در سانفرانسیسکو تاکید کردند که قصد دارند روابط میان آمریکا و چین را پس از ماه‌ها تشدید تنش، تثبیت کنند.

بایدن در این دیدار همچنین گفت: رقابت میان آمریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.