رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا و ناتو تضمین‌های امنیتی به اوکراین می‌دهند

double-quot تهران - جارپرس - رئیس شورای اروپا امروز (چهارشنبه) گفت، اتحادیه اروپا و ناتو در حمایت از اوکراین متحد و آماده ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور هستند.
کد خبر : 127864
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 18:02
رئیس شورای اروپا: اتحادیه اروپا و ناتو تضمین‌های امنیتی به اوکراین می‌دهند

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شارل میشل، رئیس شورای اروپا پیش از آغاز دومین روز نشست سران ناتو در پایتخت لیتوانی عنوان داشت: این مسئله خیلی مهم است که در راستای حمایت از اوکراین شدیدا متحد باشیم و ما آماده‌ایم تا تضمین‌های امنیتی را به اوکراین ارائه دهیم. ما همچنین از فرمول صلحی که توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین پیشنهاد شده، حمایت می‌کنیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هم روز سه‌شنبه پس از پایان اجلاس سران ناتو در شهر ویلنیوس کشور لیتوانی گفت که در این اجلاس بر لزوم عضویت اوکراین در ناتو تاکید شده، اما جدول زمانی برای این عضویت مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه یک بسته قوی برای اوکراین و یک مسیر روشن برای عضویت در ناتو وجود دارد، افزود: زمانی که شرایط لازم برآورده شد، از اوکراین دعوت خواهیم کرد تا به این ائتلاف بپیوندد.

پیشتر آماندا اسلوات، مدیر ارشد اروپا در شورای امنیت ملی کاخ سفید هم امروز به خبرنگاران گفت: همانطور که جو بایدن رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بارها صراحتا اعلام کرده، من فکر می‌کنم که اوکراین همچنان باید اصلاحاتی را جهت عضویت در ائتلاف نظامی ناتو انجام دهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.