0 نظر
170 بازدید

رئیس ستاد دفاعی انگلیس: پاندمی کرونا جهان را در آستانه خطر جنگ سوم جهانی قرار می‌دهد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس ستاد دفاعی انگلیس گفته، بحران اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا جهان را در معرض خطر وقوع جنگ سوم جهانی قرار داده است.
کد خبر : 37163
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آبان 1399 - 12:59
رئیس ستاد دفاعی انگلیس: پاندمی کرونا جهان را در آستانه خطر جنگ سوم جهانی قرار می‌دهد

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین،‌ ژنرال سر نیک کارتر، رئیس ستاد دفاع انگلیس گفت،‌ این کشور و مابقی جهان باید از تاریخ و ناکامی‌های بین‌المللی درس عبرت بگیرند که در گذشته به بروز جنگ‌هایی در قرن بیستم منجر شد و اکنون می‌تواند به دلیل اوضاع پیش آمده ناشی از کرونا نیز جهان را در آستانه جنگ قرار دهد.

وی در پاسخ به سوالی از سوی اسکای نیوز که پرسیده شد آیا بحران جهانی اقتصاد ناشی از کرونا می‌تواند به جنگ بدل شود، گفت: این نگرانی وجود دارد که افزایش درگیری‌های منطقه‌ای در سراسر جهان به یک جنگ تمام عیار بدل شود.

این مقام ارشد دفاعی لندن همچنین گفت، به دلیل اینکه جهان در پی پاندمی به مکانی متشنج و بی ثبات بدل شده، این احتمال وجود دارد که این افزایش درگیری‌ها و تنش‌ها به این پیش بینی در وقوع جنگ منجر شود.

وی افزود: ما باید به یاد بیاوریم که تاریخ به خودی خود تکرار نمی‌شود بلکه زمانی اتفاقات گذشته بار دیگر رخ می‌دهد که ما به آنها توجهی نکنیم. پیش از وقوع جنگ‌های قرن بیستم، فکر می‌کنم یکسری تنش‌های بیش از حد به وقوع پیوست که به این پیش بینی منجر شد و در نهایت جنگ‌ها در گرفت و من امیدوارم دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم.

رئیس ستاد دفاعی انگلیس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا وقوع جنگ سوم جهانی، یک تهدید واقعی است، گفت:‌ می‌گویم که این یک خطر است و ما باید به این خطرات واقف باشیم. شما باید از تجربیات، درس بگیرید و درباره مدیریت درگیری‌های منطقه‌ای که در جهان امروز شاهد هستیم، محتاط باشید.

این مقام دفاعی انگلیس همچنین در مصاحبه‌ای جداگانه با رادیو تایمز اذعان داشت که استفاده از ارتش چیزی نیست که برای کنترل قرنطینه جلوگیری از کرونا باید در انگلیس استفاده شود چون کار ارتش مجبور کردن مردم برای ماندن در خانه نیست و افزود: به نظرم، سایرین بهتر از ارتش از عهده چنین کاری بر می‌آیند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.