0 نظر
182 بازدید

رئیس سازمان حج و زیارت:تاکنون ویزای حدود ۶۲ هزار زائر برای مناسک حج صادر شده است

double-quot

تهران – جارپرس – رئیس سازمان حج و زیارت گفت: روند صدور ویزای زائران سرزمین وحی ادامه دارد و تاکنون نزدیک به ۶۲هزار ویزا صادر شده است.

کد خبر : 22148
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مرداد 1396 - 4:54
رئیس سازمان حج و زیارت:تاکنون ویزای حدود ۶۲ هزار زائر برای مناسک حج صادر شده است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، ‘حمید محمدی’ عصر امروز در بدو ورود به فرودگاه مدینه افزود: تاکنون ۶۲ پرواز به مدینه منوره انجام شده و حدود ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از زائران و عوامل اجرایی به عربستان منتقل شده اند.
وی با بیان اینکه اعزام به مدینه منوره تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت، ادامه داد: از ۱۹ مرداد پروازهای مدینه بعد به مقصد فرودگاه جده انجام می شود و تا سوم شهریورماه تمامی زائران به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
رئیس سازمان حج و زیارت درباره روند اعزام زائران از طریق دو شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و سعودی گفت: از آغاز عملیات اعزام زائران تاکنون بیشتر اعزام ها از طریق هواپیمایی ایران ایر انجام شده و حدود ۳ هزار زائر نیز با هواپیمایی سعودی منتقل شدند.
محمدی به تلاش هواپیمایی جمهوری اسلامی برای انتقال زائران اشاره کرد و افزود: امیدواریم شرایط به همین صورت ادامه یابد و درصد بیشتری از زائران توسط هواپیمایی کشورمان منتقل شوند.
وی به ارزیابی های انجام شده در زمینه حمل و نقل، تغذیه و بهداشت زائران در سرزمین وحی اشاره کرد و گفت: به طور کلی در این سه حوزه وضعیت خوبی داریم؛ در حوزه بهداشت هم مشکلی در مورد بیمارستان داشتیم که خوشبختانه امروز این مساله برطرف و بیمارستان مدینه بازگشایی شد.
محمدی یادآورشد نخستین گروه زائران شب گذشته از مدینه منوره به مکه مکرمه مشرف شدند که این روند بصورت روزانه ادامه خواهد داشت. اکنون حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران ایرانی به مکه منتقل شده اند.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به نحوه حمل و نقل زائران در طول مناسک حج اشاره کرد و گفت: در مدینه که هتل های محل اسکان زائران نزدیک به حرم قرار دارد، با مشکلی روبه رو نیستیم اما در مکه مکرمه همه کشورها با مساله پراکندگی هتل ها روبه رو هستندکه این مساله نیز از طریق استفاده ازخطوط اتوبوسرانی برطرف می شود.
محمدی توضیح داد: مکه مکرمه به ۵ منطقه برای انجام عملیات حمل و نقل زائران تقسیم و خطوط اتوبوسرانی در کارت زائران درج شده است؛ امیدواریم هیچ مشکلی در زمینه رفت و آمد زائران نداشته باشیم.
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت بیش از ۸۶ هزار زائر ایرانی امسال در مناسک حج ابراهیمی حضور خواهند داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.