0 نظر
125 بازدید

رئیس دومای روسیه حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

double-quot

مسکو – جارپرس – «ویاچسلاو والودین» رئیس مجلس دومای روسیه در پیامی به علی لاریجانی همتای ایرانی خود، ضمن ابراز همدردی، اقدام های تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کرد.

کد خبر : 21092
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 6:57
رئیس دومای روسیه حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، والودین در پیام خود به لاریجانی که در پایگاه اینترنتی دومای روسیه منتشر شده، گفته است: سخنان تسلیت و حمایت از بستگان و نزدیکان قربانیان و نیز آرزوی سلامتی عاجل برای مصدومان اقدام های تروریستی در تهران ازجمله در مجلس شورای اسلامی را از نمایندگان دومای روسیه و از شخص من بپذیرید.
وی در پیام خود افزود: نمایندگان دومای روسیه این اقدام های ضدانسانی تروریست ها را به شدت محکوم می کنند.
رئیس مجلس دومای روسیه ادامه داد: برای ادامه همکاری در عرصه مبارزه با تروریسم ازجمله در صحنه بین المللی ازجمله تماس های در چارچوب مجمع پارلمانی سازمان امنیت جمعی آمادگی داریم.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز امروز در پیامی به حسن روحانی همتای ایرانی خود، حمله تروریست ها به تهران را محکوم کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین ، پوتین در پیام خود به روحانی، ضمن تسلیت شهادت شماری از ایرانیان در حمله تروریست ها به تهران، نوشت: این جنایت بار دیگر ضرورت گسترش همکاری های بین المللی در مبارزه با تروریسم را نشان داد و این عملیات را قاطعانه محکوم می کنیم.
رئیس جمهوری روسیه در پیام خود بر آمادگی طرف روسی برای همکاری با شرکای ایرانی در عرصه مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.
پوتین در این پیام همچنین با بستگان شهدای حمله تروریست ها به تهران ابراز همدردی و برای مصدومان این حوادث، سلامتی و بهبودی آرزو کرده است.
صبح روز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، تاکنون شهادت دو نفر و مجروح شدن بیش از ۳۰ نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیده اند و عملیات ضد تروریستی همچنان ادامه دارد.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.