0 نظر
95 بازدید

رئیس جمهور سریلانکا با هواپیمای سعودی مالدیو را ترک کرد

double-quot تهران - جارپرس - مقامات دولتی مالدیو امروز (پنجشنبه) گفتند که رئیس جمهور سریلانکا سوار هواپیمای خطوط هوایی سعودی شد که او را به سنگاپور و سپس به جده، عربستان سعودی می‌برد.
کد خبر : 96226
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 تیر 1401 - 14:23
رئیس جمهور سریلانکا با هواپیمای سعودی مالدیو را ترک کرد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، گوتابایا راجاپاکسه، رئیس جمهور سریلانکا پس از فرار از کشورش در میان بدترین بحران اقتصادی و سیاسی این کشور طی دهه‌های اخیر، امروز پنجشنبه مالدیو را به مقصد سنگاپور ترک کرد.

منابع گفتند که راجاپاکسه با پرواز SV ۷۸۸ خطوط هوایی عربستان سعودی از مالدیو به مقصد سنگاپور حرکت کرده است. دیلی میرور گزارش داد که همسرش لوما و دو افسر امنیتی آنها قرار بود چهارشنبه شب با SQ۴۳۷  عازم سنگاپور شوند اما به دلیل نگرانی‌های امنیتی سوار هواپیما نشدند.

در همین حال، ماهیندا یاپا آبیواردنا، رئیس پارلمان سریلانکا گفت که او هنوز نامه استعفای رئیس جمهور راجاپاکسه را دریافت نکرده است.

راجاپاکسه که در دوران ریاست جمهوری خود از مصونیت قضایی برخوردار است، روز چهارشنبه قبل از استعفا از کشور گریخت تا از احتمال دستگیری توسط دولت جدید جلوگیری کند.

روز شنبه پس از آنکه هزاران معترض به اقامتگاه او هجوم بردند و او را مسئول اولین بحران اقتصادی که کشور را به زانو درآورده دانستند، راجاپاکسه اعلام کرد که روز چهارشنبه از سمت خود کناره گیری می کند. منابع در ماله پایتخت مالدیو گفتند که فرار راجاپاکسه به مالدیو توسط رئیس مجلس (پارلمان) مالدیو و رئیس جمهور سابق محمد نشید مذاکره شد.

سریلانکا، کشوری با جمعیت ۲۲ میلیون نفری، در چنگال یک آشفتگی اقتصادی، بدترین وضعیت در هفت دهه اخیر را شاهد است، که باعث شده مردم برای خرید غذا، دارو، سوخت و سایر اقلام ضروری با مشکل مواجه شود. نخست‌وزیر گفته است که سریلانکا اکنون یک کشور ورشکسته است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.