رئیس جمهور رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

double-quot تهران- جارپرس-رئیس جمهور در پیامی رحلت عالم وارسته، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا را به حوزه‏‌های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت گفت.
کد خبر : 90927
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 10:19
رئیس جمهور رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا را تسلیت گفت

به گزارش جارپرس ازایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین فاطمی‌نیا آورده است: این استاد برجسته اخلاق با کلام و بیان نافذ و سخنان تأثیرگذار، زندگی پرخیر و برکت خود را با اخلاص وقف ترویج و تبلیغ مبانی دینی و اعتقادی در سطوح مختلف کرد و با تألیف آثار ارزشمند کارنامه درخشانی از خود بر جا گذاشت که چون چراغی فروزان، الهام‏‌بخش باقی خواهد ماند.

رئیس‌جمهور در این پیام ادامه داد: رحلت عالم وارسته و خطیب توانا حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سیدعبدالله فاطمی‌‏نیا، موجب تأثر گردید. اینجانب این ضایعه را به حوزه‌‏های علمیه، علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت شریف آن مرحوم تسلیت می‌‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اجداد طاهرینش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا از اساتید صاحب‌نام اخلاق در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود و از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. وی سپس قریب ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد و در کنار تحصیلات حوزوی از محضر علمایی چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچک‌تر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت، علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان بهره برد. این خطیب برجسته، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.