رئیس جمهور: به رابطه و همکاری با ترکیه نگاه بلندمدت و همه‌جانبه داریم

double-quot تهران - جارپرس - روسای جمهور ایران و ترکیه در گفت و گوی تلفنی، روابط دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تقویت سطح همکاری ها و هماهنگی های تهران- آنکارا تاکید کردند.
کد خبر : 81345
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 21:34
رئیس جمهور: به رابطه و همکاری با ترکیه نگاه بلندمدت و همه‌جانبه داریم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب در پاسخ به تماس تلفنی رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود با اشاره به ظرفیت های توسعه روابط و همکاری های تهران- آنکارا در حوزه های دوجانبه و منطقه ای اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران به رابطه و همکاری با ترکیه نگاه بلند مدت و همه جانبه دارد و از برنامه ریزی برای همکاری های راهبردی با ترکیه استقبال می کنیم.

آیت‌الله رئیسی بر لزوم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها به عنوان تنها راه امنیت و ثبات پایدار در مناطق مختلف منطقه تأکید کرد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز با بیان اینکه ترکیه فهرستی از همکاری‌های اقتصادی مختلف را برای تقویت و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است، ابراز علاقمندی کرد که به زودی به تهران سفر کند.
رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر استمرار تأمین انرژی ترکیه توسط ایران، گفت: ترکیه ایران را تامین کننده قابل اطمینان انرژی می داند و بدنبال افزایش سطح همکاری های خود با تهران است.
اردوغان همچنین با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به مسکو و دیدار با پوتین ابراز امیدواری کرد بزودی نتایج و دستاورهای مفید این سفر در مناطق مختلف نمایان شود و بر همراهی کشورش با ایران برای امنیت منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.