0 نظر
173 بازدید

رئیس جمهوری وارد اهواز شد

double-quot
اهواز – جارپرس – دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح پنجشنبه به منظور بررسی بحران ریزگردها از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان خوزستان شد.
کد خبر : 19563
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 - 6:32
رئیس جمهوری وارد اهواز شد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه اهواز از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در خبرگان رهبری ،علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استاندار و تنی چند از مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.
بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی وشرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.
بر اساس این گزارش، توفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سالجاری، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در ۱۱ شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
تا کنون وزیران نیرو و جهاد کشاورزی در چند نوبت برای بررسی این بحران به خوزستان سفر کرده و به دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری یک کارگروه ویژه در این زمینه تشکیل شده و وزیر جهاد کشاورزی نیز مامور اجرای طرح های بیابان زدایی شده است.
سه روز پیش نیز رهبر معظم انقلاب در حاشیه درس خارج فقه خود نسبت به وضعیت پدیده گرد و خاک در استان خوزستان ابراز نگرانی کردند و به مسئولان نظام دستور دادند تدابیر لازم برای این کار را اتخاذ کنند.
هیات دولت در روزهای اخیر ۳۰۰ میلیارد ریال برای مهار ریزگردها در کوتاه مدت تصویب و به وزارت جهاد کشاورزی نیز برای اجرا ابلاغ کرده است.
استان خوزستان از سال ۸۰ درگیر معضل ریزگردهاست و کارشناسان اعلام کرده اند ۳۵ درصد گرد و غبار این استان ناشی از کانون های داخلی است.
بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان ۳۵۰ هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از ۸۰۰ هزار هکتار می رسد.
بیش از۳۰ هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد.
بر اساس مصوبات اخیر اقدام برای رفع مشکل ۳۰ هزار هکتار از این کانون ها در دستورکار قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری، نخستین سفر خود را به خوزستان در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۲در قالب نخستین سفر استانی دولت یازدهم انجام داد. پس از آن ۲۳ آبان برای افتتاح چند طرح توسعه نفتی به خوزستان سفر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.