رئیس جمهوری مصر فرمانده نیروهای مسلح این کشور را برکنار کرد

double-quot

الجزیره-جارپرس-پایگاه خبری «الاهرام» مصر نوشت: «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر سپهبد «محمود حجازی» را از فرماندهی ستاد ارتش این کشور برکنار و سپهبد «محمد فرید حجازی» را به عنوان فرمانده جدید ستاد ارتش مصر معرفی کرد.

کد خبر : 23490
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 8:03
رئیس جمهوری مصر فرمانده نیروهای مسلح این کشور را برکنار کرد

به گزارش جارپرس از ایرنا، رئیس جمهوری مصر پس از برکناری محمود حجازی، وی را به عنوان مشاور رئیس جمهوری در اداره بحران و برنامه ریزی راهبردی تعیین کرد.
محمد فرید حجازی تا روز گذشته درجه سرلشکری داشت، اما رئیس جمهوری مصر به وی ارتقا درجه داد و در عین حال او را به عنوان فرمانده نیروهای مسلح این کشور تعیین کرد.
وزیر کشور مصر نیز شب گذشته چندین مقام امنیتی این کشور و از جمله رئیس دستگاه امنیت ملی مصر و همچنین رئیس اداره امنیت شهر الجیزه را برکنار کرد.
منابع رسمی مصری از این تغییر و تحولات به عنوان جابجایی پست و نه برکناری یاد کرده اند و این در حالی است که برخی رسانه های داخلی و خارجی، علت اصلی این تغییر و تحولات را حملات تروریستی اخیر و کشته شدن شمار زیادی از نیروهای نظامی و پلیس و از جمله کشته شدن شماری از افسران ارشد این کشور در درگیری با تروریست ها می دانند.
پایگاه خبری «العرب» در این خصوص نوشت: این اقدام رئیس جمهوری مصر ارتباط مستقیم با حمله منطقه «الواحات» مصر دارد که در اثر آن ده ها سرباز و افسر مصری کشته یا زخمی شدند و رئیس جمهوری مصر با این تغییر و تحولات می خواهد مبارزه با گروه های تندرو را جدی تر دنبال کند.
مصر اعلام کرده که با این تغییرات، می خواهد راهبرد خود را برای مقابله با گروه تروریستی داعش که در مرزهای غربی این کشور دست به عملیات تروریستی می زند، تغییر دهد.
مصری ها می گویند گروه های تندرو زیادی در لیبی و در مرزهای غربی مصر حضور دارند که ارتش لیبی آنها را در تنگنا گذاشته و پراکنده کرده است و اکنون آن ها در پی یافتن مناطق دیگر برای قاچاق اسلحه و عبور دادن افراد مسلح هستند و سعی می کنند تا شکست های خود را در مناطق مختلف، با فعالیت در منطقه های بیابانی جبران کنند تا در نهایت منطقه صحرا را به مرکز فعالیت و فرماندهی خود تبدیل کنند.
گفته می شود عناصر تروریستی که نیروهای نظامی مصر را در ۲۰ اکتبر(۲۸ مهر) هدف قرار دادند، دارای مهارت بالایی در جنگ بودند و مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات سنگین و جدید مانند موشک ضد هوایی داشتند.
دستگاه امنیتی مصر در خصوص احتمال جابجایی شمار زیادی از تروریست های مستقر در منطقه سینا و همچنین تروریست های فعال در لیبی به منطقه «واحات» هشدار داده است.
مصر با لیبی حدود یک هزار و ۲۰۰کیلومتر مرز مشترک دارد و بخش زیادی از این مناطق مرزی بیابان و دره های صعب العبور است و جدا از این مثلث مرزی مصر، لیبی و سودان تبدیل به گذرکاه تروریست ها و محلی برای عبور مهاجران غیر قانونی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.