رئیس جمهوری فرانسه وارد بغداد شد

double-quot
تهران – جارپرس – فرانسوآ اولاند رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) به منظور دیدار با نیروهای فرانسوی حاضر در عراق و گفت و گو با مقام های ارشد عراقی وارد این کشور شد.
کد خبر : 18395
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1395 - 7:45
رئیس جمهوری فرانسه وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولاند که ‘ژان ایو لودریان’ وزیر دفاعش نیز او را در این سفر همراهی می کند، آخرین بار در سال ۲۰۱۴ به عراق سفر کرده بود.
اولاند روز شنبه خبر سفرش به عراق را اعلام کرد.
وی برجسته ترین رئیس دولتی است که از زمان آغاز عملیات ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا در دو سال و نیم گذشته از عراق دیدن می کند.
اولاند قرار است در این سفر یک روزه از منطقه خودمختار کردستان عراق نیز دیدن کند.
فرانسه از سپتامبر ۲۰۱۴ به ائتلاف آمریکا پیوست و دومین نیرویی است که در ائتلاف آمریکا مشارکت دارد. وزارت دفاع فرانسه اعلام کرده که تاکنون حدود یک هزار حمله هوایی در عراق و سوریه انجام داده است.
فرانسه ۱۴ فروند جت جنگنده رافال دارد که در پایگاه های نظامی در اردن و امارات مستقر هستند و از همین پایگاه ها در عملیات ائتلاف آمریکا شرکت می کنند. این کشور همچنین چندین دستگاه توپخانه کامیون پایه در جنوب موصل مستقر کرده است.
علاوه بر این، حدود ۵۰۰ نظامی فرانسوی در حال حاضر در عراق حضور دارند که گفته می شود به آموزش و مشاوره نیروهای نخبه عراقی مشغول هستند.
نیروهای عراقی در حال حاضر مشغول عملیات آزادسازی موصل هستند. نبرد موصل در ۱۷ اکتبر (۲۶ مهرماه) با پیام حیدر العبادی نخست وزیر عراق آغاز شد. این عملیات که ائتلاف به اصطلاح ضد داعش آمریکا نیز از آن پشتیبانی می کند، اکنون وارد دومین مرحله شده است. موصل بیش از ۲ سال است که در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.