0 نظر
126 بازدید

رئیس جمهوری تایوان: قبلا هم به مصاف چین رفتیم و آن اراده برای دفاع پا بر جاست

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌جمهوری تایوان امروز (سه‌شنبه) در جمع گروهی از چهره‌های آکادمیک آمریکایی گفت: «شش دهه پیش که نیروهای ارتش چین جزایر تایوانی را بمباران کردند ما به مقابله موثر پرداختیم و آن عزم و اراده برای دفاع از وطنمان تا به امروز ادامه دارد.»
کد خبر : 99102
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 شهریور 1401 - 13:46
رئیس جمهوری تایوان: قبلا هم به مصاف چین رفتیم و آن اراده برای دفاع پا بر جاست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تنش‌ها میان تایوان و چین در یک ماه گذشته پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه افزایش یافته است. چین مانورهایی در نزدیکی تایوان ترتیب داد تا خشم خود را از آنچه که حمایت افزایش‌یافته ایالات متحده از این جزیره خودگردان می‌خواند، ابراز کند. چین این جزیره را بخشی از قلمروی خود در نظر می‌گیرد.

تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان در دیدار با هیاتی از موسسه هوور دانشگاه استنفورد در دفترش، به حملات چند ماهه چین در اوت ۱۹۵۸ به جزایر تحت کنترل تایوان شامل کینمن و ماتسو اشاره کرد که در نزدیک‌ترین فاصله به ساحل سرزمین اصلی چین قرار دارند.

رئیس‌جمهوری تایوان با اشاره به این درگیری که طی آن چین نتوانست جزایر مذکور را به کنترل خود درآورد، گفت: شصت و چهار سال پیش در نبرد ۲۳ اوت، سربازان و غیرنظامیان ما با همبستگی عمل کردند و از تایوان محافظت کردند، به طوری که ما امروز این تایوان دموکراتیک را داریم.

او افزود: آن نبرد برای حفاظت از میهن ما به جهان نشان داد که هیچ تهدیدی نمی‌تواند عزم مردم تایوان برای دفاع از خودشان را متزلزل کند، نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده. ما هم به جهان نشان خواهیم داد که مردم تایوان هم عزم و هم اعتماد به نفس برای حفظ صلح، امنیت، آزادی و رفاه را برای خود دارند.

در سال ۱۹۵۸، تایوان با حمایت ایالات متحده که تجهیزات نظامی‌ای مانند موشک‌های ضد هوایی پیشرفته سایدویندر را ارسال کرده و به تایوان برتری فنی داد، در برابر این حمله چین عکس‌العمل نشان داد.

این آخرین مرتبه‌ای بود که نیروهای تایوانی در مقیاس وسیع به جنگ با چین پرداختند؛ از این درگیری گاهی به عنوان دومین بحران تنگه تایوان هم یاد می‌شود. ایالات متحده که در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک رسمی با تایپه را به نفع پکن قطع کرد، همچنان مهم‌ترین منبع تامین تسلیحات تایوان است.

تسای اینگ-ون همچنین گفت: همانطور که تایوان در خط مقدم توسعه‌طلبی اقتدارگرا قرار دارد، ما همچنان به تقویت خودمختاری دفاعی خود ادامه می‌دهیم و همچنین به همکاری با ایالات متحده در این زمینه ادامه خواهیم داد. مانورهای چین در نزدیکی تایوان تهدیدی برای وضعیت موجود در تنگه و در سراسر این منطقه بوده و شرکای دموکراتیک باید با یکدیگر همکاری کنند تا در برابر مداخله دولت‌های مستبد بایستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.