رئیس بانک جهانی: تنش‌های ژئوپلیتیکی بزرگترین تهدید علیه اقتصاد جهان است

double-quot تهران-جارپرس-رئیس بانک جهانی گفت: تنش‌های ژئوپلتیکی که با درگیری‌های خاورمیانه تشدید شده است، در حال حاضر بزرگترین آسیب را به اقتصاد جهان وارد می‌کند.
کد خبر : 134963
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آبان 1402 - 14:19
رئیس بانک جهانی: تنش‌های ژئوپلیتیکی بزرگترین تهدید علیه اقتصاد جهان است

به گزارش جارپرس از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آجی بانگا روز سه شنبه در نشست «ابتکار سرمایه گذاری آینده» در ریاض با اشاره به افزایش بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا که برای اولین بار در ۱۶ سال گذشته برای مدت کوتاهی از محدوده پنج درصد گذشت، اعلام کرد که این محدوده ای بوده که ما آن را ندیده بودیم.

رئیس بانک جهانی به افزایش این معیار برای هزینه های وام گیری در سراسر جهان اشاره داشت که باعث تهدید رکود اقتصادی بیشتر می شود.

بانگا با اشاره به تحولات جهان و جنگ هایی که شاهد هستیم به ویژه جنگ اخیر غزه گفت: در نهایت وقتی این مسائل را در کنار هم می گذاریم، من فکر می کننم که تاثیر آنها بر توسعه اقتصادی حتی جدی تر است.

رئیس بانک جهانی گفت: خطرات وجود دارند و بنابراین بسیار مراقب هستیم در حالی که روی یکی از آنها تمرکز می کنیم دیگری را نادیده نگیریم.

وی خاطرنشان کرد هر چند که همه چیز در جهان توسعه یافته بهتر از آنچه در گذشته تجربه شده به نظر می رسد اما من فکر می کنم که در نقطه عطف بسیار خطرناکی قرار داریم.

رئیس بانک جهانی بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در اقتصاد کشورهای در حال توسعه تاکید کرد اما هشدار داد که خطرات سیاسی در این کشورها به عنوان یک مانع باقی می ماند.

بانگا با بیان اینکه برای تامین انرژی تجدیدشدنی در بازارهای نوظهور به یک تریلیون دلار نیاز هست، اظهار داشت: پول کافی در خزانه دولت یا حتی در بانک های توسعه چندجانبه وجود ندارد و ما به همکاری بخش خصوصی و سرمایه آنها نیاز داریم و این بزرگترین وظیفه ای است که پیش رو داریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.