رئیس اف بی آی : وزیر دادگستری ادعای ترامپ در باره شنود تلفن هایش را تکذیب کند

double-quot
تهران – جارپرس – جیمز کومی، رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) از وزیر دادگستری این کشور خواسته است ادعای دونالد ترامپ در مورد شنود تلفن‌هایش را تکذیب کند.

کد خبر : 19762
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اسفند 1395 - 5:38
رئیس اف بی آی : وزیر دادگستری ادعای ترامپ در باره شنود تلفن هایش را تکذیب کند

ترامپ رئیس جمهوری امریکا، روز شنبه چهارم مارس در چندپیام توییتری، ضمن متهم کردن دولت باراک اوباما به شنود مکالماتش نوشته بود که این اقدام مانند واترگیت است.
اما وزارت دادگستری تاکنون بیانیه‌ای در این مورد صادر نکرده است.
نیویورک تایمز روز یکشنبه از قول مقام‌های ارشد آمریکایی نوشت که آقای کومی گفته است ،ادعای سنگین آقای ترامپ علیه باراک اوباما اشتباه بزرگی است و باید تصحیح شود.
وی گفت که شواهدی که تایید کننده ادعای قانون‌شکنی از سوی اف‌بی‌آی باشد وجود ندارد.
کاخ سفید، روز یکشنبه پنجم مارس، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد از این پس دیگر نه رئیس جمهوری نه هیچ یک از مسئولان کاخ سفید درباره این موضوع اظهارنظر نخواهند کرد.
کاخ سفید از کنگره آمریکا خواسته تحقیق کند که آیا باراک اوباما در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری از قدرت سواستفاده کرده است یا نه.
در صورتی که وزارت دادگستری آمریکا بیانیه‌ای در تایید سخنان رئیس اف‌بی‌آی و رد ادعاهای دونالد ترامپ صادر کند، این اقدام رسوایی بزرگی برای یک رئیس‌ جمهوری در قدرت در آمریکا به شمار خواهد رفت.
پیش از رئیس پلیس فدرال آمریکا، جیمز کلپر، مدیر پیشین مرکز اطلاعات ملی آمریکا نیز شنود مکالمات دونالد ترامپ و محل اقامت او را تکذیب کرده بود.
سران حزب دموکرات آمریکا نیز از آقای ترامپ خواسته‌اند شواهد خود را برای این ادعا ارائه کند.
دموکرات‌ها آقای ترامپ را متهم کرده‌اند که قصد دارد با طرح ادعای شنود، افکار عمومی را از ماجرای تحقیق و تفحص درباره ارتباط مخفیانه با روسیه منحرف کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.