0 نظر
198 بازدید

رئیس‌جمهور کره جنوبی: زمان اقدام در مورد کره شمالی فرا رسیده است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس‌جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه گفت سال آخر ریاست جمهوری خود را به عنوان آخرین فرصت دستیابی به صلح پایدار با کره شمالی تلقی می‌کند و زمان آن رسیده که در میان مذاکرات متوقف شده برنامه‌های هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، اقدامی صورت گیرد.
کد خبر : 55690
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 اردیبهشت 1400 - 15:22
رئیس‌جمهور کره جنوبی: زمان اقدام در مورد کره شمالی فرا رسیده است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از رویترز، اظهارات مون جائه این، در سخنرانی به مناسبت چهارمین سال ریاست جمهوری خود، در آستانه نخستین نشست وی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت) در واشنگتن مطرح شد.

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور کره جنوبی، آمریکا را به سمت تعامل با کره شمالی هل بدهد، اگرچه بایدن علاقه چندانی به اینکه کره شمالی را اولویت اصلی قرار دهد، نشان نداده است.

مون خاطرنشان کرد: یک سال باقی مانده از دوره خود را آخرین فرصت برای حرکت از صلح ناقص به سمت صلح برگشت‌ناپذیر، می‌دانم. اکنون، زمان بررسی‌های طولانی هم در شرف اتمام است. زمان اقدام فرا رسیده است.

دولت بایدن می‌گوید، تماس‌هایش با پیونگ‌یانگ بدون پاسخ مانده و اخیراً بررسی سیاستی را به اتمام رسانده که خواستار رویکرد “عملی” استفاده از دیپلماسی برای یافتن اهداف دست‌یافتنی در راستای قانع کردن کره شمالی به تسلیم سلاح‌های هسته‌ای خود است.

مون گفت، از نتیجه‌گیری بررسی سیاست استقبال می‌کند و نتیجه‌گیری فوق، بیانگر این دیدگاه بوده که بن‌بست فعلی در مذاکرات، مطلوب نیست.

با این وجود، بایدن نشانی از کاهش تحریم‌ها بروز نداده، در حالی که این تحریم‌ها مانع تلاش‌های مون برای راه‌اندازی پروژه‌های اقتصادی و توریستی با کره شمالی شده است و کاخ سفید نماینده ویژه‌ای برای رسیدگی به این مسئله، منصوب نکرده است.

مون که با کاهش نرخ رضایت روبه‌روست و کشورش با بدترین نرخ بی‌کاری در دو دهه اخیر دست و پنجه نرم می‌کند، قول داد دولت در صورت نیاز به افزایش مشاغل، هزینه‌های مالی را افزایش دهد.

مون در سخنرانی خود گفت گمان نمی‌کند کره شمالی گفت‌وگو را رد کند، بلکه منتظر است سیاست آمریکا را بیشتر مورد ارزیابی قرار دهد.

وی گفت: اگرچه ۳ نشست بین کره‌ای و ۲ نشست بین آمریکا و کره شمالی از سال ۲۰۱۸ تاکنون، مسائل هسته‌ای را حل نکرده‌اند، به تنش‌زدایی و حفظ صلح کمک کرده و اثبات کرده‌اند که کلید حل مشکلات، دیپلماسی است.

مون گفت: اگر شانسی برای تنظیم مجدد ساعت صلح و پیشبرد روند صلح در شبه‌جزیره کره وجود داشته باشد، هر کاری لازم باشد انجام می‌دهم. امیدوارم کره شمالی پاسخ مثبت بدهد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.