همایش بین المللی تهران درباره فلسطین

رئیسی: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید محاکمه شوند

double-quot تهران- جارپرس-رئیس‌جمهور ازناکارآمدی سازمان ملل و نهادهای بین الملی در قبال اوضاع و جنایات غزه ابراز تاسف کرد و یادآور. شد : آمریکا و رژیم صهیونیستی باید به اتهام نسل کشی و جنایت علیه بشریت در دادگاه بین‌المللی محاکمه شوند.
کد خبر : 137213
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1402 - 16:15
رئیسی: آمریکا و رژیم صهیونیستی باید محاکمه شوند

به گزارش جارپرس از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در همایش بین المللی تهران درباره فلسطین با ابراز تاسف از جنایات رژیم صهیونیتی در غزه، اظهار کرد: حمایت آمریکا و چند کشور غربی از این جنابیات موجب تاسف بیشتر و تاسف‌بارتر از آن ناکارامدی سازمان ملل و نهادهای بین الملی است. در برابر دیدگان همه این جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی صورت می گیرد و یک نظم ناعادلانه جهانی در جهان شکل گرفته که محصول این نظم، این همه جنایات هولناک است.

وی ادامه داد:باید بشریت بر شکل دهی نظم نونی جهانی اندیشه کند. این نشست‌ها و هم اندیشی باید برای شکل دادن نظم نوین جهانی انجام شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: تحلیل مساله فلسطین از ۷ اکتبر ناقص است. موضوع فلسطین از زمانی که انگلیس به دنبال اشغال فلسطین و اخراج مردم از خانه ها بود باید دنبال شود که ۷۵ سال این جنایت و ادم کشی ادامه دارد. مردم بی دفاع را قتل عام می کنند. قبل ۷ اکتبر آنچه در کرانه باختری رخ داد این بود که بیش از ۲۰۰ شهید داشتیم که این افراد مسلح نبودند. روزی نمی گذشت بر مردم فلسطین الا اینکه کشتار، دستگیری، شکنجه و تخریب باشد،  چه در غزه چه در کرانه باختری.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه موضوع فلسطین نه فقط برای جهان اسلام بلکه برای جامعه بشریت یک موضوع محوری است، اظهار کرد: این مساله دغدغه همه انسان‌های بیدار و با وجدان در سراسر جهان است. جریان نظام سلطه با زور و سلطه خود می خواهد حقوق این مردم را  ضایع کند. نظام سلطه توجه به اخلاق ، قانون و انسانیت ندارد. آنچه برایش اهمیت دارد، منافع خودش است.

وی تاکید کرد: آمریکا باید محاکمه شود. آمریکا و رژیم صهیونیستی باید به اتهام نسل کشی و جنایت علیه بشریت در دادگاه بین‌المللی محاکمه و مواخذه شوند تا عدالت حکمفرما شود. جریان غزه نقاب را از چهره نفاق کنار زد و به همه جهان ثابت شد که آمریکا در حال جنایت است.

رئیسی در ادامه افزود: مردم فلسطین متوجه اند که تنها راه ، احقاق حق آنها است البته نه با شکل ظاهری صلح طلبی  و قراردادهایی که به هیچ وجه طرف مقابل پای بند به آن نیست. آنها میثاق شکن هستند. امروز در جریان غزه، دست امریکا و بسیاری از غربی ها رو شد و فهمیدند آنها طرف قضیه هستند نه کسی که دبنال صلح باشند. بزرگ‌ترین جنایت غزه به نام امریکا ثبت شده و آمریکا طرف اصلی این جنایت است. قطعنامه های شورای امنیت را وتو کرد امکانات تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی و امنیتی  در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشت. دست امریکا تا مفرغ در خون مردم غزه آلوده است و نمی تواند کسی که طرف و شریک جنایت است، نمی تواند ادعا کند که می خواهد طرف صلح باشد.

ماهیت جنگ افروز آمریکا بر همه روشن شده است. بر همه  روشن شد آمریکا عامل ثبات نیست بلکه عامل بی‌ثباتی و از بین بردن صلح در منطقه و جهان است. جنایات امریکا را در افغانستان را  ببینید. نتیجه حضور دو دهه آمریکا و ناتو در افغانستان در از بین بردن خانه‌های مردم ، زنان و کودکان را ببینید.فقط ۳۵ هزار کودک  معلول در افغانستان داریم. این نتیجه حضور آمریکا در افغانستان است. جنایات امریکا  درعراق  وسوریه و جای جای منطقه را  ببینید.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به لزوم رفع محاصره غزه و بازکردن گذرگاه‌ها  برای کمک به مردم فلسطین،گفت: باید صندوقی ویژه‌ای برای مردم غزه و بازسازی غزه ایجاد شود. آمریکا و برخی کشورها  دنبال کوچ اجباری مردم غزه هستند. این مردم کجا بروند؟ این چه ظلمی نسبت به مردم فلسطین است؟ این چه بی توجهی به حقوق حقه مردمی است که اینقدر مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند؟ راه حل عادلانه در این است که بگذاریم فلسطینی ها خودشان سرنوشت خودشان را رقم بزنند. برای غزه، آمریکا وبرخی کشورها نقشه نکشند. آینده غزه را باید مردم غزه مشخص کنند. حماس نماینده و منتخب مردم غزه است. غزه را باید غزه اداره کند. گذشت زمانی که آمریکا برای کشورها تصمیم می گرفتند. مردم افغانستان، عراق، سوریه، یمن و در همه جای عالم خودشان برای سرنوست خودشان تصمیم بگیرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها ادعای دموکراسی می کنند و اولین ناقض دموکراسی در دنیا هستند. بزرگ‌ترین ناقض دموکراسی در دنیا، امریکایی ها هستند که اجازه نمی دهند مردم برای خود انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: با صدای رسا و بلند دفاع از مظلوم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را فریاد می زنیم.دفاع از مظلوم و دفاع از مردم متقدر فلسطین سیاست قطعی جمهوری اسلامی است. ایران از ابتدا تا کنون از حق فلسطینیان دفاع کرده است.

رییسی افزود: ایران از ابتدا تاکنون مهم‌ترین مسئله اسلام را فلسطین و آزادی قدس شریف می‌داند. دفاع از مردم مظلوم فلسطین را با صدای بلند فریاد می‌زنیم.  آمریکا در طول تاریخ به‌نام برقراری صلح، وارد قضیه تاریخی فلسطین شد و قراردادهای کمپ‌دیوید، شرم‌الشیخ و اسلو را امضا کردند. آیا رژیم صهیونیستی به همین قراردادها وفادار ماند؟ رژیم صهیونیستی بیش از ۴٠٠ قطعنامه و بیانیه صادرشده از طرف شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی را نقض کرده‌است. آن‌ها به هیچ پیمان و قراردادی وفادار نیستند.

ادامه دارد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.