رئیس جمهور آلبانی انتخاب شد

double-quot
بلگراد – جارپرس – «ایلیر متا» رئیس مجلس آلبانی در نشست فوق العاده پارلمانی بدون حضور نمایندگان مخالف با رای موافق ۸۹ نماینده و دو رای مخالف به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور انتخاب شد.

کد خبر : 20461
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 5:44
رئیس جمهور آلبانی انتخاب شد

به گزارش روز شنبه رسانه های خبری صربستان؛ پس از ۳ دور رای گیری در نشست های مختلف در هفته گذشته، سرانجام در نشست فوق العاده مجلس آلبانی که شامگاه جمعه برگزار شد، رئیس جمهوری جدید این کشور به رغم مخالفت شدید نمایندگان اپوزیسیون انتخاب شد.
ایلیر متا به پیشنهاد ۲۳ نماینده از حزب سوسیال دمکرات به رهبری ‘ادی راما’ نخست وزیر برای رئیس جمهور جدید آلبانی به پارلمان پیشنهاد شده بود.
طبق قوانین آلبانی، نامزد برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور از طرف گروهی متشکل از حداقل ۲۰ نماینده پارلمان به مجلس پیشنهاد می شود. مجلس آلبانی ۱۴۰ نماینده دارد.
ایلیر متا رئیس جمهوری جدید آلبانی برای ۵ سال تا سال ۲۰۲۲ میلادی در این سمت قرار دارد.
متا که ۴۸ سال دارد از سال ۲۰۱۳ در سمت رئیس مجلس آلبانی فعالیت داشته است. وی همچنین در ۳۰ سالگی به عنوان جوانترین فرد در تاریخ آلبانی و در سمت های وزیر امور خارجه و وزیر اقتصاد این کشور انتخاب شده است.
احزاب اپوزیسیون در آلبانی از دولت کنونی در این کشور رضایت ندارند و به تازگی با برگزاری تظاهرات ضد دولتی و بستن خیابان‌های اصلی تردد خودروها در شهر تیرانا این کشور، خواستار استعفای نخست وزیر و تشکیل دولت فنی برای انتخابات زود هنگام پارلمانی در ژوئن امسال شدند.
جمهوری آلبانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عضو پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) و تنها عضو سازمان کنفرانس اسلامی در اروپاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.