دیدار پوتین و لوکاشنکو در سوچی

double-quot تهران- جارپرس-ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز جمعه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود در سوچی گفت: توسعه روابط بین روسیه و بلاروس پایدار و قابل اعتماد است و تماس‌ها در زمینه همکاری ادامه دارد.
کد خبر : 133468
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1402 - 16:31
دیدار پوتین و لوکاشنکو در سوچی

به گزارش جارپرس ازایسنا، به نقل از اسپوتنیک، پوتین گفت: «ما به تماس‌ها و رایزنی‌ها در مورد روابط و تعاملات ادامه می‌دهیم، البته قبل از هر چیز در حوزه اقتصادی، همه چیز در اینجا پایدار است و قابل اعتماد است.»

رئیس جمهور همچنین گفت که لوکاشنکو را از روند بودجه در روسیه مطلع کرده و آن را پایدار توصیف کرده است.

پوتین هم‌چنین به لوکاشنکو گفت که در روزهای آتی درباره دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اطلاع‌رسانی خواهد کرد: “من اخیراً با رهبر کره شمالی دیداری داشتم، همچنین می‌خواستم به شما اطلاع دهم که چگونه بحث در مورد وضعیت منطقه که آن هم مهم است، و البته در مورد مبرم‌ترین مسائل ما، در مورد وضعیت اوکراین به شما اطلاع دهم.”

رئیس جمهور بلاروس نیز به نوبه خود گفت که روسیه، بلاروس و کره شمالی می‌توانند به همکاری سه جانبه بیندیشند.

رئیس جمهور بلاروس هم‌چنین برگزاری انتخابات منطقه‌ای را به رئیس جمهور روسیه تبریک گفت و آن را “موفقیتی بزرگ” خواند.

وی گفت: «در ابتدا، می‌خواهم به شما در چنین مرحله جدی از چرخه انتخاباتی مانند روز رای گیری واحد که در بسیاری از مناطق برگزار شد، تبریک بگویم. نتایج روشن است… همه نامزدهای شما برای پست فرمانداری مورد حمایت مردم قرار گرفتند. این یک موفقیت بزرگ است.

در همین حال رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار با لوکاشنکو اظهار کرد: حدود ۳۰۰ هزار داوطلب برای پیوستن به “عملیات نظامی ویژه” روسیه ثبت نام کرده‌اند. من چند روز پیش گفتم که مردان ما، سربازان ما، قبلاً ۲۷۰ هزار قرارداد را در اختیار داشتند، اما این اطلاعات قدیمی بود. امروز صبح حدود ۳۰۰ هزار قرارداد امضا شده توسط داوطلبان را تأکید می‌کنم.

پوتین به خبرنگاران گفت: این افراد حاضرند جان خود را در راه منافع میهن خود و دفاع از منافع روسیه فدا کنند.

رئیس‌جمهور روسیه درباره اظهاراتی مبنی بر داوطلب شدن کره‌شمالی‌ها برای جنگ در “عملیات ویژه نظامی” در اوکراین، آنها را حرفای مزخرف خواند و افزود: روسیه نیازی به اعزام خارجی‌ها برای جنگیدن در این عملیات ندارد.

پوتین هم‌چنین گفت که روسیه حقایقی از حضور مربیان خارجی در میدان جنگ در منطقه “عملیات ویژه نظامی” را ثبت کرده است و برخی از آنها اخیرا دستگیر شده‌اند. ما مزدوران خارجی و مربیان خارجی را هم در میدان جنگ و هم در واحدهایی که در آن آموزش انجام می‌شود، شناسایی می‌کنیم.

پوتین به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم دیروز و پریروز یک نفر دیگر هم دستگیر شد.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از گفت‌وگویش با خبرنگاران اظهار کرد: روسیه هرگز چیزی را نقض نمی‌کند و قصد انجام آن را ندارد، اما روابط خود را با کره شمالی در چارچوب قوانین بین‌المللی توسعه خواهد داد. کره شمالی همسایه ما است، ما باید به هر طریقی با همسایگان خود روابط حسن همجواری ایجاد کنیم. بله، ویژگی‌های خاصی در شبه جزیره کره وجود دارد، ما در این مورد بحث می‌کنیم، ما آن را آشکارا بحث می‌کنیم.

پوتین تاکید کرد: ما هرگز چیزی را نقض نمی‌کنیم و در این مورد هیچ چیزی را نقض نمی‌کنیم، اما مطمئناً به دنبال فرصت‌هایی برای توسعه روابط روسیه و کره شمالی خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.