0 نظر
74 بازدید

دیدار وزرای خارجه مصر و ترکیه در شهر «آدانا»

double-quot تهران - جارپرس - وزیر خارجه مصر پس از دمشق وارد شهر آدانای ترکیه شد و با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 116317
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 20:02
دیدار وزرای خارجه مصر و ترکیه در شهر «آدانا»

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ابتدا در فرودگاه آدانا از سامح شکری، همتای مصری خود استقبال کرد و سپس دیدار مفصل‌تری را انجام دادند.

وزارت خارجه مصر با انتشار پیامی در توییتر در این باره اعلام کرد که شکری در دیدار با چاووش‌اوغلو جان باختن ده‌ها هزار شهروند ترکیه در زلزله اخیر را تسلیت گفت.

وی همچنین همبستگی مصر با ملت و دولت ترکیه را ابراز کرد.

شکری در ادامه بر تداوم کمک‌های کشورش به ترکیه تاکید کرد.

چاووش‌اوغلو نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شکری پس از این دیدار اظهار کرد: توسعه روابط ترکیه و مصر به نفع هر دو کشور خواهد بود.

شکری نیز در این کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد: مصر همیشه در کنار برادران خود در ترکیه خواهد بود، یقین دارم روابط ما از این پس به بهترین سطح ارتقا خواهد یافت.

وی افزود: به عنوان دولت و مردم مصر از صمیم قلب یقین داریم که ترکیه در کوتاهترین زمان بر آسیب‌های ناشی از زلزله فائق خواهد آمد.

چاووش‌اوغلو و شکری همچنین در مراسم استقبال از کشتی حامل کمک‌های مصر برای زلزله‌زدگان ترکیه در بندر بین‌المللی «مرسین» حضور خواهند یافت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.