دیدار هنیه و ملادینوف درباره تحولات آشتی فلسطین/هنیه: پرونده اسرا در الویت ما است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دفتر سیاسی حماس با نماینده دبیرکل سازمان ملل در خاورمیانه تحولات آشتی فلسطین را چند روز پس از توافق حماس و فتح بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بررسی کرد.
کد خبر : 35249
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 مهر 1399 - 10:30
دیدار هنیه و ملادینوف درباره تحولات آشتی فلسطین/هنیه: پرونده اسرا در الویت ما است

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از عربی۲۱، جنبش حماس پس از دیدار آنلاین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس با نیکولای ملادینوف، نماینده دبیرکل سازمان ملل در خاورمیانه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هنیه در این دیدار تاکید کرده، روند گفتگوی ملی یک گزینه استراتژیک برای حماس است که به آن پایبند بوده و نسبت انجام آن مصمم است.

وی ضمن بیان مراحل گفتگوی کنونی با جنبش فتح و گروههای فلسطینی، افزود: چشم اندازهای امیدبخشی برای دستیابی به توافقی ملی و جامع برای حفاظت از مساله فلسطین و تحقق مشارکت ملی در سطح میدانی، تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین وجود دارد و همه خطر چالشی که پیش روی مساله فلسطین قرار دارد و نیز خطرهای مشترک را درک می کنند.

هنیه گفت، آنچه اکنون جریان دارد مذاکره جدی و عمیق بین دو جنبش است که بیانگر اراده و تصمیم فتح و حماس برای بستن صفحه دودستگی و عبور از اختلافات و بنیانگذاری مرحله ای است که روی مفهوم توافق ملی، بازگرداندن اتحاد و کارآمدی ملت فلسطین در داخل و خارج، ساخت نهادهای ملی برای اطمینان از مشارکت همه در این مرحله دقیق و حساس متمرکز شود.

وی همچنین در این دیدار از فشارهای خارجی با هدف ممانعت از روند وحدت ملی گفت و تاکید کرد، این فشارها موفق به متوقف کردن تلاش های مشترک نخواهد شد و فلسطین عقب گرد نخواهد داشت.

ملادینوف نیز اعلام کرد، سازمان ملل از تمامی اقداماتی که به آشتی ملی فلسطین و ساخت سیستم سیاسی فلسطین براساس اصول دموکراتیک منجر شود، حمایت می کند.

اسماعیل هنیه همچنین در سخنرانی کوتاه ضبط شده در سالروز معامله تبادل اسرا تاکید کرد، پرونده اسرا برای گروه های مقاومت که برای خلق یک پیروزی جدید در آزادسازی اسرا مصمم هستند، در اولویت است.

وی حمایت و همبستگی خود را با ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که برای هشتاد و پنجمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری خود و بدون اعلام اتهام دست به اعتصاب زده، ابراز کرد.

هنیه در ادامه به ملت فلسطین و اسیران در زندان های اشغالگر یک معامله شرافتمندانه دیگر برای تبادل اسرا را وعده داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس پیش از این گفته بود، مصر میان حماس و تل آویو برای دستیابی به توافق جدید جهت تبادل اسرا میانجیگری می کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.