0 نظر
209 بازدید

دو گروگان دیگر همپیمان داعش در جنوب فیلیپین آزاد شدند

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – ارتش فیلیپین روز دوشنبه پس از آنکه گروه تروریستی ابوسیاف روز شنبه ۴ گروگان نروژی و اندونزیایی را آزاد کرد، از آزاد کردن دو گروگان دیگر این گروه همپیمان داعش در یک عملیات نظامی خبر داد.
کد خبر : 16771
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 شهریور 1395 - 5:44
دو گروگان دیگر همپیمان داعش در جنوب فیلیپین آزاد شدند

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی فیلیپین (پنا) اعلام کرد گروه ابوسیاف یکشنبه شب پس از عملیات بزرگ نظامی نیروهای مشترک نظامی این کشور مجبور شد دو تن از قربانیان فیلیپینی خود در عملیات آدم ربایی را در ‘سولو’ آزاد کند.
سرگرد ‘فیلمون تان جونیورز’ سخنگوی نیروهای مسلح فیلیپین در منطقه غرب میندانائو، گفت که ‘دانیلا تاروس’ ۳۰ ساله و ‘لوی گونزالس’ ۲۶ ساله ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه یکشنبه شب در سولو آزاد شدند.
به نوشته تارنمای ‘فیل استار’، وی گفت که قربانیان این آدم ربایی که ۶ اوت (۱۶ مرداد) اسیر شده بودند در یک شرکت برق و شرکت پیمانکار مخابرات کار می کردند.
این دو نفر پس از آزادی به مقر نیروهای مشترک در ‘سولو’ در جنوب فیلیپین منتقل شدند تا آزمایش های پزشکی روی آنها انجام شود.
گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش در جنوب شرق آسیا روز شنبه نیز در دو نوبت ۴ گروگان خود شامل یک نروژی و ۳ ماهیگیر اندونزیایی را آزاد کرده بود.
هر چند دولت فیلیپین تاکید دارد سیاست این کشور پرداخت باج به تروریست ها نیست، اما گفته می شود ‘کجارتان سکینگتاد’ گروگان نروژی در برابر پرداخت ۳۰ میلیون ‘پزو’ فیلیپین (حدود ۶۳۰ هزار دلار) سربها و باج آزاد شده است.
‘رودریگو دوترته’ رئیس جمهوری فیلیپین معتقد است گروه تروریستی ابوسیاف خواستار راه اندازی یک نظام داعشی در جنوب شرق آسیا و فیلیپین است .
وی گفت که این گروه امروزه ایدئولوژی خود را فراموش کرده و بیشتر در اندیشه جلب و جذب مادیات حتی از راه های جنایتکارانه است.
گروه بدنام ابوسیاف که به اخاذی، آدم ربایی و بمب گذاری معروف است؛ امسال دو کانادایی و یک جوان فیلیپینی را که باج درخواستی این گروه را نپرداختند، گردن زد.
این گروه در دهه ۹۰ میلادی با کمک ‘اسامه بن لادن’ و توسط ‘عبدالرزاق جنجلانی’ که در عربستان سعودی درس خوانده است، شکل گرفت.
این گروه همچنان چند خدمه کشتی اندونزیایی و مالزیایی را در گروگان خود دارد و برای آزادی آن ها درخواست باج کرده است.
اندونزی و فیلیپین شهریور ماه امسال متعهد به اطمینان از امنیت دریاهای آزاد پس از موج آدم ربایی توسط گروه تروریستی ابوسیاف در منطقه بحران زده جنوب فیلیپین شدند.
دستکم ۲۵ ملوان اندونزیایی و حدود ۱۰ ملوان مالزیایی و فیلیپینی سال جاری میلادی توسط گروه ابوسیاف در دریای ‘سولو’ بین اندونزی، مالزی و فیلیپین ربوده شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.