0 نظر
140 بازدید

دوپینگ وزنه بردار روس در بازیهای المپیک لندن

double-quot
تهران – جارپرس – فدراسیون بین المللی وزنه برداری اعلام کرد که نتایج آزمایش دوباره نمونه دوپینگ وزنه بردار روس در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مثبت بوده است.
کد خبر : 18557
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1395 - 11:00
دوپینگ وزنه بردار روس در بازیهای المپیک لندن

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کمیته بین المللی المپیک اقدام به آزمایش مجدد نمونه دوپینگ این ورزشکار کرده است که نتیجه آن مثبت بوده است.
فدراسیون بین المللی وزنه برداری براساس مقررات جاری، حاجی مراد آکائف روس را به علت نقض مقررات ضد دوپینگ به طور موقت محروم کرد.
فدراسیون بین المللی وزنه برداری بعد از اعلام رای کمیته بین المللی المپیک، در مورد این پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.
اگر مشخص شود که وی مقررات ضد دوپینگ را نقض کرده است، تصمیم مربوطه اعلام خواهد شد.
فدراسیون بین المللی وزنه برداری تا بسته شدن پرونده اظهار نظر دیگری در این باره نخواهد کرد.
این وزنه بردار روس در بازی های المپیک ۲۰۰۴ آتن مدال نقره گرفت و در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم مدال برنز کسب کرد که نمونه وی مثبت اعلام شد.
در بازی های المپیک ۲۰۰۸ پکن و در دسته ۹۴ کیلوگرم نمونه آزمایش سه وزنه بردار مثبت اعلام شد و اصغر ابراهیمی به همین دلیل از رده هفتم به چهارم رسید.
البته نمونه آزمایش دو وزنه بردار دسته ۹۴ کیلوگرم روسیه یعنی الکساندر ایوانف و آندری دیمانوف در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مثبت اعلام شده است.
سعید محمدپور در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن در دسته ۹۴ کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت.
اما پس از آنکه نمونه های ۱۰ نفر نخست هر دسته در بازی های المپیک لندن مورد آزمایش قرار گرفت، نمونه آزمایش چهار نفر نخست دسته ۹۴ کیلوگرم یعنی ایلین ایلیا از قزاقستان، الکساندر ایوانف از روسیه، آناتولی کریکو از مولداوی و آندری دیمانوف از روسیه مثبت اعلام و طلای این دسته پس از گذشت چهار سال به محمدپور وزنه بردار اردبیلی تیم ملی رسید.
علاوه بر چهار نفر نخست دسته ۹۴ کیلوگرم در المپیک لندن، دوپینگ نفرات ششم و هفتم نیز مثبت اعلام شده است که بر این اساس کیم مین جائه از کره جنوبی و توماس زیلینسکی از لهستان که هشتم و نهم شده بودند به مدالهای نقره و برنز المپیک می رسند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.