0 نظر
12 بازدید

دومین مجمع گفت‌وگوهای علمی-فرهنگی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد + عکس

double-quot تهران- جارپرس- دومین مجمع گفت‌وگوهای علمی-فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با حضور هیاتی از مسئولان دانشگاهی‌ کشورمان به مدت ۲ روز در اسلام‌آباد برگزار شد و سخنرانان تقویت همکاری‌های علمی، آموزش عالی، پژوهشی و ارتباطات مردمی میان دو همسایه را خواستار شدند.
کد خبر : 142557
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 تیر 1403 - 16:15
دومین مجمع گفت‌وگوهای علمی-فرهنگی ایران و پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد + عکس

به گزارش جارپرس از ایرنا، همایش گفت وگوهای علمی و فرهنگی نخبگان و دانشگاهیان ایران و پاکستان به میزبانی دانشگاه آزاد علامه اقبال و با مشارکت کمیسیون آموزش عالی پاکستان در شهر اسلام‌آباد برگزار شد. ۲۰ نفر از روسای دانشگاه‌های پاکستانی در این همایش شرکت کردند.

رئیسان و مسئولان ۶ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در دومین مجمع گفت‌وگوهای علمی-فرهنگی دو کشور حضور یافتند.

 

شرکت کنندگان در این همایش ۲ روزه راه‌های دستیابی به اهداف مشترک‌ شامل تقویت مشارکت‌های فرهنگی و دانشگاهی، تقویت روابط در حوزه‌های آموزش و پژوهش، ترویج زبان‌های ملی دو کشور، آموزش نسل جدید در مورد اهمیت روابط فرهنگی و تاریخی بین دو کشور همسایه و تشویق تعاملات میان جامعه آکادمیک و محققان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دکتر مختار احمد رئیس کمیسیون آموزش عالی پاکستان با ابراز خرسندی از سفر مسئولان دانشگاهی و نخبگان علمی ایران در اسلام‌آباد گفت: توسعه مراودات فرهنگی، علمی، آموزشی و هم افزایی میان دانشگاهیان برای کمک به گسترش روابط همه جانبه از جمله پیوندهای مردمی ایران و پاکستان اجتناب ناپذیر است.

وی با ادای احترام به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید ایران و سایر شهدای همراه وی، بر ضرورت بهره‌گیری پاکستان و ایران به عنوان کشورهای همسایه از تجربیات یکدیگر و اهمیت کنار گذاشتن اختلافات متقابل کشورهای مسلمان و اتحاد برای حل مشکلات مشترک تاکید کرد.

این شخصیت علمی پاکستان اظهار داشت که روابط ما با ایران از طریق همکاری های آموزشی و فرهنگی می تواند بیش از پیش تقویت شود و باید از روش‌های علم و دانش برای بهبود بشریت استفاده کنیم.

رئیس هیات ایرانی نیز در این همایش با ابراز خرسندی از سفر به پاکستان و حضور در دانشگاه آزاد علامه اقبال بر ارزش های مشترک دو کشور و اهمیت همکاری در حوزه‌های آموزش، فرهنگ، دانش، اقتصاد و علم تاکید کرد.

نواب همچنین با اشاره به فرصت‌های گسترده همکاری بین دو کشور، از حمایت‌های مردم و دولت پاکستان به ویژه همدردی قوی درپی فقدان شهید جمهور آیت‌الله رئیسی قدردانی کرد.

این مسئول دانشگاهی همچنین بر تقویت تعاملات نهادهای علمی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران با دانشگاهیان پاکستان، کمیسیون آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد علامه اقبال تاکید کرد.

دکتر نصیر محمود معاون آموزشی دانشگاه آزاد علامه اقبال نیز اعلام کرد که پیشرفت قابل توجهی در حوزه‌های همکاری علمی و پژوهشی حاصل شده است.

وی ادامه داد: در نتیجه این راهبرد، کرسی اقبال لاهور در دانشگاه ادیان و مذاهب ایران، گروه زبان اردوی دانشگاه قم تأسیس و دوره زبان فارسی در دانشگاه آزاد علامه اقبال آغاز شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.