عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت با ایجاد سامانه‌های شفافیت و نظارت، جولان دلال‌ها را گرفت

double-quot تهران-جارپرس-عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با ایجاد سامانه‌های شفافیت، ابزارهای نظارتی خود را بیشتر کرد تا قدرت نفوذ شبکه‌های دلالی را کاهش داده و سبب تنظیم‌گری در حوزه‌های اقتصادی شود.
کد خبر : 134218
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 9:46
دولت با ایجاد سامانه‌های شفافیت و نظارت، جولان دلال‌ها را گرفت

 به گزارش جارپرس از ایرناسیدالبرز حسینی، درباره اقدامات دولت برای تثبیت قیمت‌ها و روند نزولی آن اظهار داشت: با وجود اینکه هنوز به شرایط اقتصادی مورد انتظار نرسیده ایم، اما یکی از اقدامات مهمی که دولت و بانک مرکزی در ماه‌های اخیر انجام داد، اتخاذ سیاست‌های پولی و بانکی حساب شده بود که سبب رشد تولید و رشد مثبت اقتصادی و تعطیلی بازارهای سوداگرانه و دلالی شد.

وی افزود: اقدامات دولت توانست جلوی شیب تند افزایش قیمت‌ها را در بازار ارز، طلا، قیمت مسکن و خودرو بگیرد و روند کاهشی قیمت‌ها در سایر بخش‌ها را مشاهده کنیم.

نماینده مردم زنجان در مجلس به راه اندازی سامانه‌هایی که دولت با ایجاد آنها سبب شفافیت در بازار و کاهش دلالی شد، اشاره و تصریح کرد: این سامانه‌ها به کنترل ورود و خروج کالا از کشور یا خرید و فروش ارز، مسکن و خودرو کمک کرد و به نحوی بر شفافیت این حوزه‌ها افزود.

حسینی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، دولت مجبور شد سکان شفافیت را در دست بگیرد و سران قوا ابزارهای لازم را در اختیار بانک مرکزی قرار دادند تا نظارت و کنترل خود را با اتخاذ سیستم‌های هوشمند در بخش‌های مختلف بیشتر کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ابزارهای نظارتی سبب کاهش قدرت نفوذ شبکه‌های دلالی می‌شود، گفت: در حقیقت شفافیت مراودات در شبکه‌های اقتصادی منجر به بیکار شدن دلال‌ها و تنظیم گری در حوزه‌های اقتصادی شده است.

حسینی با بیان اینکه با وجود تثبیت قیمت‌ها، رکود در بخش‌هایی از اقتصاد کشور دیده می‌شود، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که شرایط تثبیت فعلی با یک تکانه یا موج اقتصادی دچار تزلزل شود و برای حفظ و بهبود آن وجود منابع پایدار ضروری است.

وی ادامه داد: دولت موفق شد جلوی رشد نقدینگی را بگیرد و برای اعطای تسهیلات هم سازوکار هوشمندی در نظر گرفت که همه این موارد سبب خواهد شد منابع خردی که در دست مردم است در بخش‌هایی نظیر دلالی ارز، سکه، طلا و غیره هزینه نشده و در بخش تولید با هدف ثبات اقتصادی صرف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از مسائل مهم برای ثبات اقتصادی کشور را فاصله گرفتن از اقتصاد وابسته به نفت عنوان و خاطرنشان کرد: تا زمانی که اقتصاد کشور چسبندگی به میزان فروش و قیمت نفت داشته باشد، شاید نتوان به آن اقتصاد پایدار و مورد انتظار رسید. هر چند که دولت تلاش‌ خود را برای کاهش این وابستگی انجام می‌دهد ولی قطعا به زمان بیشتری در راستای رشد صادرات در بخش‌های غیرنفتی نیاز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.