«دولت بایدن در روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری می‌کند»

double-quot «دولت بایدن در روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری می‌کند»
کد خبر : 127863
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1402 - 17:59
«دولت بایدن در روابط با رژیم صهیونیستی بازنگری می‌کند»

یک روزنامه نگار معروف آمریکایی در گزارشی فاش کرد که دولت کشورش در واقع بازنگری در روابط سیاسی خود با رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری سما، توماس فریدمن روزنامه نگار معروف آمریکایی در گزارشی در این باره اعلام کرد که با توجه به طرح اصلاحات قضایی، نمی‌توان مانع «ارزیابی مجدد» روابط میان واشنگتن و کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توسط دولت جو بایدن شد.

فریدمن که یک روزنامه‌نگار یهودی – آمریکایی نزدیک به بایدن است، نوشت: چنین بازنگری، بر اساس ارزش‌های آمریکا، یک گام ضروری پیش از خروج اسرائیل از ریل است.

وی افزود: تردید ندارم که بایدن با تاسف این پیام را به اسحاق هرتزوگ، رئیس اسرائیل که به زودی به واشنگتن سفر می‌کند، خواهد رساند که منافع و ارزش‌های آمریکا و اسرائیل تا چنین حدی با یکدیگر متفاوت باشد، نمی‌توان از بازنگری در روابط جلوگیری کرد.

به گفته فریدمن، کاخ سفید معتقد است که کابینه رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای افراطی و بی‌سابقه، تحت پوشش اصلاحات قضایی منافع و ارزش‌های مشترک میان دو طرف را هدف قرار می‌دهد.

وی در ادامه آورده است: برای اطلاع از عمق شکاف و تنش میان دو طرف باید به گفت‌وگوی اخیر بایدن با سی‌ان‌ان توجه کرد؛ چراکه وی گفت که کابینه نتانیاهو تندروترین کابینه اسرائیل است و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو نیز در پاسخ به این اظهارات گفت که بایدن نباید در امور اسرائیل مداخله کند و اسرائیل بخشی از کشور آمریکا نیست.

فریدمن همچنین در ادامه این گزارش آورده است، منظور از این بازنگری، بازنگری در روابط نظامی و امنیتی نیست؛ چراکه این روابط میان دو طرف همچنان در سطح قوی قرار دارد و مهم است، بلکه منظور از آن بازنگری در دیدگاه سیاسی نسبت به رژیم صهیونیستی است.

فریدمن همچنین گفت: واقعیت این است که بایدن برای چنین اقدامی قبل از انتخابات ۲۰۲۴ آماده بوده و معتقد است که از حمایت اکثر آمریکایی‌ها و یهودیان آمریکایی و حتی حمایت اکثر یهودیان اسرائیل برای اتخاذ چنین اقدامی برخوردار است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.