دولت انگلیس رسما با درخواست مردم این کشور برای لغو سفر ترامپ مخالفت کرد

double-quot
لندن – جارپرس – دولت ‘ترزا می’ روز سه‌شنبه رسما با درخواست مطرح‌شده در تومار مردم این کشور برای لغو سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به انگلیس که هم‌اینک به بیش از یک‌میلیون و ۸۵۵ هزار امضاء رسیده است، مخالفت کرد.
کد خبر : 19321
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 بهمن 1395 - 11:43
دولت انگلیس رسما با درخواست مردم این کشور برای لغو سفر ترامپ مخالفت کرد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در جوابیه وزارت امور خارجه انگلیس که در تارنمای پارلمان این کشور منتشر شده، عنوان‌ شده است «دولت علیا حضرت بر این باور است که سفر رسمی رئیس‌جمهوری آمریکا باید با احترام کامل برگزار شود. ما منتظر استقبال از ترامپ رییس جمهوری (آمریکا) در زمان برنامه‌ریزی‌شده، هستیم. دولت علیاحضرت متوجه دیدگاه افراد امضاکننده این تومار هست اما از آن حمایت نمی‌کند.»
در ادامه این جوابیه آمده است:«در سفر نخست‌وزیر بریتانیا در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۷ به آمریکا، وی از طرف ملکه، ترامپ رییس جمهوری ( آمریکا) را برای سفر رسمی تا اواخر سال جاری میلادی به بریتانیا دعوت کرد. این دعوت بازتاب اهمیت روابط میان آمریکا و بریتانیا است. در حال حاضر، بر روی تاریخ نهایی برای سفر رسمی هنوز توافق نشده است.»
پیش ‌از این ‘ترزا می’ نخست‌وزیر و بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس تصریح کرده بودند که به‌رغم مخالفت‌های صورت گرفته، همچنان خواهان انجام سفر رسمی ترامپ که بنا به دعوت ملکه الیزابت صورت می‌گیرد، هستند.
تومار درخواست ممنوعیت سفر رسمی ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا به انگلیس که به دنبال صدور احکام ضد مهاجرتی‌اش بر روی تارنمای پارلمان این کشور قرار داده شد، صبح امروز ( سه‌شنبه) به یک‌میلیون و ۸۵۵ هزار امضا رسید.
در این تومار عنوان گردیده است: ‘دونالد ترامپ به دلیل داشتن ابتذال اخلاقی و زن‌ستیزی صلاحیت دریافت دعوت ملکه الیزابت یا پرنس ولز برای سفر به انگلیس ندارد. بنابراین ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش نبایستی از سوی دولت به‌صورت رسمی برای سفر به انگلیس دعوت شود.’
براساس رویه قانونی، اگر شمار امضاهای یک تومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود دولت انگلیس بایستی به آن پاسخ گوید و اگر از ۱۰۰ هزار نفر بیش‌تر شود، درخواست مطرح‌شده در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.
در همین حال مجلس عوام انگلیس قرار است روز ۲۰ فوریه نشستی را به‌منظور بحث در مورد تومار درخواست لغو سفر رییس جمهوری آمریکا را برگزار کند.
علاوه بر تومار یاد شده، شماری از رهبران سیاسی انگلیس از جمله جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و نیز برخی از گروه های مدنی مخالفت خود را با سفر ترامپ به انگلیس اعلام کرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.