دوستداران مرحوم شجریان در توس گرد هم‌آمدند؛ تغییر محل تدفین

double-quot مشهد - جارپرس - جمعی چند صد نفره از دوستداران مرحوم محمدرضا شجریان از اوایل صبح امروز شنبه ۱۹ مهر ماه برای شرکت در مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران در مقابل آرامگاه فردوسی در حومه مشهد جمع شده‌اند.
کد خبر : 34001
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 - 6:26
دوستداران مرحوم شجریان در توس گرد هم‌آمدند؛ تغییر محل تدفین

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، عصر دیروز پس از آنکه مشخص شد خانواده مرحوم شجریان هنوز در راه مشهد هستند و مراسم خاکسپاری به صبح امروز موکول می‌شود جمعیتی که در توس گردآمده بودند پراکنده شده و همه این محل را ترک کردند.

دیشب به جز چند دستگاه خودرو سواری که شماری معدود از دوستداران شجریان درون آنها شب را در کنار آرامگاه فردوسی به صبح رساندند کسی در این محل نماند اما از اوایل صبح امروز جمعیت به مرور وارد توس شده و در انتظار آغاز مراسم خاکسپاری استاد آواز ایران هستند.

همچنین صبح امروز چند هزار صندلی از سوی متولیان مراسم در جلوخان آرامگاه فردوسی بطور منظم برای نشستن دوستداران مرحوم شجریان چیده شد.

گفته می‌شود محل حفر شده پیشین برای دفن پیکر مرحوم شجریان نیز که در کنار مقبره شاعر همشهری وی “مهدی اخوان‌ثالث” قرار داشت، نامناسب تشخیص داده شده لذا صبح امروز مشاهده شد محل جدیدی با فاصله حدود ۲۰ متر از محل قبلی و نزدیکتر به آرامگاه فردوسی به این منظور حفر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اواخر دیشب اعلام کرد: مراسم خاکسپاری پیکر مرحوم استاد محمدرضا شجریان ساعت هشت صبح شنبه ۱۹ مهر در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

ساعت دقیق برگزاری این مراسم پس از حضور خانواده مرحوم استاد شجریان در مشهد و نشست با مسوولان برگزاری آن تعیین شد.

مراسم تدفین با حضور ۱۵۰ نفر متشکل از خانواده استاد شجریان، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان استانی، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه مندان به استاد در محل آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود.

استاد محمدرضا شجریان برجسته‌ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان “خسرو آواز ایران” یاد می‌شود پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن ۸۰ سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

مرحوم شجریان سالها از بیماری ریه رنج می‌برد و طی روزهای اخیر به دلیل مشکلات ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.

استاد شجریان زادهٔ اول مهر ۱۳۱۹ در مشهد، موسیقی‌دان، آهنگ‌ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد ۲ جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به‌ عنوان پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی در سال ۲۰۱۰ و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان معرفی کرده‌ بود.

مرحوم شجریان در طول فعالیت هنری خود موفق به تولید ۶۰ آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین‌المللی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.