دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟

double-quot تهران - جارپرس - دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور دلایل افزایش قیمت مرغ در چند وقت اخیر را تشریح کرد.
کد خبر : 119333
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 22 فروردین 1402 - 19:07
دلایل افزایش مقطعی قیمت مرغ چیست؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، پرویز فروغی با بیان اینکه به دلیل مشکلات به وجود آمده تولید مرغ کم شده است، گفت: چند ماه گذشته نهاده‌ دامی به موقع به تولیدکننده نرسید و از طرفی هزینه‌های تولید نیز بالا رفته است. همچنین میزان جوجه‌ریزی نیز کاهش پیدا کرده و قیمت جوجه یکروزه نیز به ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان رسیده است.

دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده برای مرغداران کمتر از ۵۰ هزار تومان نیست این در حالیست که قیمت هر کیلو مرغ زنده را دستوری و روی ۴۴ هزار تومان نگه‌ داشته‌اند که این موضوع باعث شده برخی از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج شوند و برخی نیز با ظرفیت کامل جوجه‌ریزی نکنند.

وی تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت گوشت قرمز تنها کالای پروتئینی مقرون به صرفه مرغ است و همین امر باعث شده که تقاضای مصرف مرغ نیز افزایش یابد.

فروغی با بیان اینکه مشکلات به وجود آمده باعث شده که مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان را مقصر بدانند و تصور کنند که آنها قیمت‌ها را بالا برده‌اند، اظهار کرد: باید نهاده به موقع به تولیدکنندگان برسد، قیمت‌ مرغ دستوری نباشد و بر اساس مولفه‌های تولید، رغبت از سوی تولیدکنندگان وجود داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.