دفع حملات گسترده پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه

double-quot تهران - جارپرس - سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو در ساعات اولیه روز یکشنبه گفت: پهپادهای اوکراینی به شهر مسکو، منطقه نمادین مالی و تجاری پایتخت روسیه، جایی که برخی از بلندترین آسمان‌خراش‌های اروپا در آن قرار دارند، حمله کرده‌اند. نمای دو برج اداری شهر مسکو آسیب جزئی دیده است.
کد خبر : 129618
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 13:34
دفع حملات گسترده پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از آرتی، سوبیانین در پست کوتاهی در کانال تلگرامی خود نوشت: این حادثه تلفات جانی و مصدومی نداشته است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که در مجموع سه پهپاد در این حمله شرکت داشتند.

به گفته وزارت دفاع، یکی در هوا در خارج از مسکو منهدم شد، دو پهپاد دیگر توسط پدافند هوایی از کار افتاده، از مسیر منحرف شدند و “در قلمرو یک مجتمع غیر مسکونی در شهر مسکو” سقوط کردند.

خبرگزاری تاس به نقل از اورژانس گزارش داد که بین طبقه پنجم و ششم ساختمان ۵۰ طبقه مجتمع «آی کیو کوارتر» که در مجموع دارای سه ساختمان بلند است، «انفجاری» رخ داده است. رسانه های محلی گزارش دادند که ساکنان صدای انفجار مهیبی را شنیدند.

مقر آی کیو شامل دفاتر هفت وزارتخانه و سازمان دولتی از جمله وزارتخانه‌های تجارت، اقتصاد و مخابرات است. مقامات گفتند که دومین “انفجار” در ساختمان OKO II رخ داد که شامل دفاتر و مغازه‌ها است. سرویس‌های اورژانس به تاس گفتند که شیشه‌های بین طبقه اول و چهارم شکسته است. آنها همچنین گفتند که یک نگهبان زخمی شده است. م

قامات گفتند که ساختمان‌های آسیب دیده تخلیه شده‌اند. ویدئوی تایید نشده در تلگرام، لحظه حمله را نشان می دهد.

تمام پروازها به و از فرودگاه ونوکوو، که در جنوب غربی مسکو است، برای مدت کوتاهی به حالت تعلیق درآمد. دو فرودگاه دیگر مسکو – دوموددووو و شرمتیوو ( Domodedovo and Sheremetyevo ) طبق معمول به کار خود ادامه می دهند. این منطقه که رسماً مرکز تجارت بین‌المللی مسکو نامیده می‌شود، شامل آسمان‌خراش‌هایی با آپارتمان‌های سطح بالا و فضاهای اداری است.

در میان آنها مجتمع های فدراسیون و OKO هستند که به ترتیب شامل دومین و سومین ساختمان بلند اروپا می شوند.

سرنگونی ۲۵ پهپاد در کریمه

وزارت دفاع روسیه بامداد یکشنبه همچنین اعلام کرد که اوکراین تلاش کرد شبانه با ۲۵ پهپاد به کریمه حمله کند که همه آنها منهدم شدند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از ۲۵ هواپیمای بدون سرنشین در قلمرو شبه جزیره کریمه خنثی شد.

این وزارتخانه تصریح کرد که این حمله تلفات جانی و مالی نداشته است.

وزارت دفاع گفت: ۱۶ پهپاد اوکراینی در اثر آتش پدافند هوایی منهدم شدند، ۹ پهپاد دیگر اوکراینی با جنگ الکترونیک سرکوب شدند و در حالی که به هدف خود نرسیدند، در دریای سیاه و آب های دماغه ترخانکوت سقوط کردند.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی به پایتخت روسیه را افزایش داده است. به گفته وزارت دفاع این کشور، پهپادها منهدم یا از کار افتاده و از مسیر خارج شدند. روسیه چنین حملاتی را اقدامات تروریستی می‌داند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.