دست داودی به مدال فوق سنگین نرسید/ششمین قهرمانی تالاخادزه ناآماده در جهان

double-quot تهران - جارپرس - ایران در دسته فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال نشد.
کد خبر : 109690
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1401 - 9:14
دست داودی به مدال فوق سنگین نرسید/ششمین قهرمانی تالاخادزه ناآماده در جهان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲ به برگزاری رقابت دسته فوق سنگین مردان در بوگوتا کلمبیا به پایان رسید. ایران در این وزن دو نماینده داشت اما موفق به کسب مدال نشد.

رقابت دسته فوق سنگین بسیار پر مدعی و نزدیک بود. علی داودی نایب قهرمان المپیک توکیو با رکورد ۲۰۲ یک ضرب، ۲۴۷ دوضرب و مجموع ۴۴۹ کیلوگرم نفر چهارم جهان شد.

آیت شریفی دیگر نماینده ایران با رکورد ۱۹۶ یک ضرب، ۲۳۶ دوضرب و مجموع ۴۳۲ کیلوگرم در رده هفتم جهان قرار گرفت.

۱۰ وزنه بردار در گروه A دسته فوق سنگین حضور داشتند که اکبر ژورائف وزنه بردار مطرح ازبکستان تنها وزن کشی کرد و از حضور در مسابقات انصراف داد تا یک گزینشی المپیک را پشت سر گذاشته باشد.

لاشا تاخادزه وزنه بردار مطرح گرجستان در شرایطی که از آمادگی کامل برخوردار نبود با رکورد ۲۱۵  یک ضرب، ۲۵۱ دوضرب و مجموع ۴۶۶ کیلوگرم به قهرمانی رسید.

او از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ قهرمان جهان شده بود و برای ششمین مرتبه توانست این عنوان را به دست بیاورد. البته با توجه به اینکه رکورد شخصی تالاخادزه ۴۹۲ کیلوگرم است نشان داد با آمادگی کامل در مسابقات جهانی شرکت نکرده است.

عملکرد نمایندگان ایران به شرح زیر است:

*حرکت یک ضرب

رقابت در دسته فوق سنگین بسیار نزدیک بود و نفراتی چون لاشا تالاخادزه از گرجستان (قهرمان ۵ دوره جهان و قهرمان ۲دوره المپیک)،   لالایان از ارمنستان(نایب قهرمان جهان در ۲۰۲۱)، گور میناسیان از بحرین(نایب قهرمان سابق جهان و نایب قهرمان المپیک ریو)، اکبر ژورائف از ازبکستان(قهرمان جهان و المپیک توکیو)، سیمون مارتیروسیان از ارمنستان (نایب قهرمان المپیک ریو و توکیو) حضور داشتند.

علی داودی در اولین حرکت یک ضرب پشت وزنه ۱۹۷ کیلوگرم ایستاد که با دو چراغ سفید و یک قرمز داوران، موفق به مهار این وزنه شد. داودی در حرکت دوم نیز وزنه ۲۰۲ کیلوگرم را زد و توانست رکورد شخصی خود را در یک ضرب افزایش دهد.

او در حرکت سوم وزنه ۲۰۴ کیلوگرم را انداخت و به کار خود در یک ضرب پایان داد. داودی با رکورد ۲۰۲ کیلوگرم چهارم شد و موفق به کسب مدال در حرکت یک ضرب نشد.

آیت شریفی دیگر نماینده ایران در این وزن، در اولین حرکت یک ضرب وزنه ۱۹۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در حرکت دوم وزنه ۱۹۶ کیلوگرم را مهار کرد. کادرفنی تیم ملی برای آخرین حرکت یک ضرب شریفی، وزنه ۲۰۱ کیلوگرم را درخواست کرد و نماینده ایران موفق نشد این وزنه را بالای سر ببرد.

به این ترتیب شریفی با همان ۱۹۶ کیلوگرم به کار خود در یک ضرب پایان داد و ششم شد.

لاشا تالاخادزه وزنه بردار مطرح گرجستان نشان داد چندان آماده نیست و وزنه های ۲۰۸ و ۲۱۵ کیلوگرم را مهار کرد اما وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را انداخت با این حال چون زودتر از وزنه بردار ارمنستان وزنه ۲۱۵ کیلوگرم را زده بود هم مانند سال های گذشته مدال طلا را از آن خود کرد.

تالاخادزه ۱۰ کیلوگرم کمتر از رکورد یک ضرب جهان که در اختیار خودش است، وزنه زد.

لالایان از ارمنستان با رکورد ۲۱۵ کیلوگرم مدال نقره گرفت و گور میناسیان از بحرین با رکورد ۲۱۲ کیلوگرم به مدال برنز رسید.

 

*حرکت دوضرب

داودی در اولین حرکت دوضرب وزنه ۲۴۰ کیلوگرم را مهار کرد. او که به دنبال کسب مدال دوضرب بود، در حرکت دوم زیر وزنه ۲۴۷ کیلوگرم رفت که این وزنه را هم بالای سر برد.

داودی در حرکت سوم پشت وزنه با ارزش ۲۵۲ کیلوگرم قرار گرفت و اگر این وزنه را می زد، طلای دوضرب را به دست می آورد و در دوضرب بالاتر از تالاخادزه قرار می گرفت که موفق به مهار این وزنه نشد.

او با رکورد مجموع ۴۴۹ کیلوگرم به کار خود پایان داد و در دوضرب و مجموع چهارم شد.

شریفی در حرکت اول و دوم دوضرب وزنه ۲۳۰ کیلوگرم را انداخت. از این رو کادرفنی تیم ملی برای حرکت سوم، شریفی وزنه ۲۳۶ کیوگرم را در خواست کرد تا او بتواند استراحت کوتاهی داشته باشد.

نماینده ایران در حرکت سوم دوضرب، موفق به مهار وزنه ۲۳۶ کیلوگرم شد و از اوت شدن فرار کرد با این حال شریفی با چشمان گریان تخته مسابقه را ترک کرد و در مجموع رکورد ۴۳۲ کیلوگرم را به ثبت رساند. او در دوضرب هفتم و در مجموع در رده هفتم جهان قرار گرفت.

تالاخادزه همانند حرکت یک ضرب سبک کارش را شروع کرد و در حرکت اول،  وزنه ۲۴۵ کیلوگرم به دلیل خطا مورد پذیرش واقع نشد. او در حرکت دوم وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را زد. در حرکت سوم وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را زد و توانست مدال طلای دوضرب را بگیرد و با ۴۶۶ کیلوگرم مدال طلای مجموع را نیز به دست آورد.

رکورد شخصی او در دوضرب ۲۶۷ و مجموع ۴۹۲ کیلوگرم بود.

*مدال آوران دسته فوق سنگین:

۱- لاشا تالاخادزه از گرجستان با رکورد ۱۱۵ یک ضرب، ۲۵۱ دوضرب و مجموع ۴۶۶ کیلوگرم (۳مدال طلا)

۲- گور میناسیان از بحرین با رکورد ۲۱۲ یک ضرب، ۲۵۰ دوضرب و مجموع ۴۶۲ کیلوگرم (۲مدال نقره دوضرب و مجموع و برنز یک ضرب)

۳- لالایان از ارمنستان با رکورد ۲۱۵ یک ضرب، ۲۴۶ دوضرب و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم (نقره یک ضرب و برنز مجموع)

۴- علی داودی از ایران با رکورد ۲۰۲ یک ضرب، ۲۴۷ دوضرب و مجموع ۴۴۹ کیلوگرم

۵- من اسد از سوریه با رکورد ۱۹۷ یک ضرب، ۲۴۷ دوضرب و مجموع ۴۴۵ کیلوگرم (مدال برنز دوضرب، وزنه بردار سوریه زودتر وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را زد).

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.