0 نظر
99 بازدید

دستگیری ۱۸ نفر از متصرفان غیرمجاز زمین‌های دولتی و ملی در بندرعباس

double-quot تهران - جارپرس - رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادسازی کامل اراضی تصرف شده در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد.
کد خبر : 113196
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 بهمن 1401 - 10:21
دستگیری ۱۸ نفر از متصرفان غیرمجاز زمین‌های دولتی و ملی در بندرعباس

 

مجتبی قهرمانی صبح امروز (سوم بهمن ماه) با اشاره به تصرفات غیر مجاز روزهای اخیر در محدوده شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس و مناطق اطراف آن، از ورود دستگاه قضایی به موضوع و شناسایی و دستگیری عوامل و عناصر اصلی این تخلفات خبر داد و افزود: با ورود به موقع دستگاه قضایی استان هرمزگان به موضوع تصرفات غیرقانونی اراضی شهرک پیامبر اعظم، به ادارات متولی از جمله راه و شهرسازی و شهرداری منطقه چهار بندرعباس ماموریت داده شد به سرعت نسبت به آزادسازی زمین‌های تصرف شده اقدام کنند.

وی بیان کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بندرعباس طی روزهای اخیر، مساحتی بالغ بر ۳۹۲ هزار و ۷۴۱ متر مربع و تعداد هزار و ۹۴۶ قطعه زمین از مناطق خط کشی و گچ ریزی شده توسط متصرفان غیرمجاز را آزادسازی کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: همچنین به دستور دادستان مرکز استان هرمزگان، ۲۵ بنای غیرمجاز به مساحت ۴ هزار و ۷۲۰ مترمربع نیز در اراضی محدوده شهرک پیامبر اعظم بندرعباس قلع و قمع و تخریب شد.

قهرمانی با تاکید بر اینکه تمامی اراضی تصرف شده در این محدوده به صورت کامل آزادسازی شده است، عنوان کرد: ۱۸ نفر از متصرفان غیرمجاز زمین‌های اطراف شهرک پیامبر اعظم بندرعباس دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه طبق اعلام شورای شهر و شهرداری بندرعباس هیچ گونه مصوبه‌ای برای واگذاری زمین‌های تازه تصرف شده وجود ندارد، از شهروندان خواست بدون توجه به شایعات و با هوشیاری کامل در زمان معامله زمین، از اداره کل ثبت اسناد و املاک و دیگر مراجع رسمی و صلاحیت دار، استعلام بگیرند تا در دام افراد سود جو گرفتار نشوند و از تبعات مجرمانه ناشی از آن جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر و در پی انتشار شایعه‌ای مبنی بر صدور سند واگذاری برای اراضی تصرفی شهر بندرعباس، صدها نفر با هجوم به مناطق اطراف شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، اقدام به گچ ریزی و تصرف زمین‌های خالی و ساخته نشده در این محدوده کردند تا جایی که حتی اراضی با کاربری آموزشی، درمانی و فضای سبز مرکز این شهرک نیز مورد تجاوز سودجویان و متصرفان غیرمجاز قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.