0 نظر
70 بازدید

دستگیری سارقان سابقه دار موتورسیکلت و تجهیزات شهری در پایتخت

double-quot تهران‌بزرگ -جارپرس- رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: شخصی که تجهیزات شهری را به سرقت می‌برد دستگیر و پس از دستگیری به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد.
کد خبر : 136863
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 17:19
دستگیری سارقان سابقه دار موتورسیکلت و تجهیزات شهری در پایتخت

به گزارش  جارپرس ازایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز یکشنبه اظهار کرد: با وقوع چند فقره سرقت اموال از شهرداری و تجهیزات شهری در محدوده بزرگراه شهید خرازی تهران، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۸۱ ورداورد قرار گرفت و ماموران با حضور در محل‌های سرقت موفق شدند مشخصات ظاهری سارق را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی توضیح داد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت، متهم در تاریکی هوا با پرسه‌زنی در اتوبان اقدام به بریدن سیم های اماکن و معابر عمومی کرده و آنها را سرقت می‌کند.

وی افزود: پس از گشت زنی‌های هدفمند، در یک عملیات ضربتی متهم دستگیر و ابزار و ادوات سرقت شامل قیچی آهن بر و دم باریک و انبردست به همراه اموال مسروقه دولتی شامل پایه‌های گاردریل و تابلوهای راهنمای رانندگی از متهم کشف شد.

سرهنگ قاسم‌پور ادامه داد: با انتقال متهم به کلانتری، وی به ۱۰ فقره سرقت اعتراف و تحقیقات پلیس برای کشف جزییات پرونده آغاز شده است.

دستگیری سارق موتورسیکلت لواسانات

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری فرماندهی تهران بزرگ دستگیری یک سارق حرفه‌ای موتورسیکلت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۶۶ لواسانات در محدوده خیابان نهالستان تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه موتورسیکلت با سرنشین که رفتار نامتعارف از خود نشان می‌داد مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سرهنگ صادق ضرونی ادامه داد: سرنشین موتورسیکلت پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد و به هشدار ماموران بی‌توجهی کرد ولی ماموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شدند.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده و اقدام به سرقت‌ موتورسیکلت شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران می‌کرد که با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری جوانی که با مخدوش کردن پلاک موتورسیکلت موبایل قاپی می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حسین مافی اظهار کرد: عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر که در ۱۸ آذرماه برگزار شد، مأموران پلیس به یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش مشکوک شده و موتورسوار را تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: متهم در همین حین با موتورسیکلت به سرعت به سمت خانمی که در خیابان در حال استفاده از تلفن همراه خود بود حمله ور شده، تلفن همراه وی را ربود و به سرعت از محل متواری شد.

سرهنگ مافی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام‌تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: با اعلام مشخصات متهم به سایر گشت‌های انتظامی و ایجاد طرح مهار، موتورسیکلت متهم متوقف شد، متهم برای فرار به ماموران حمله ور شد که با هوشمندی ماموران و شگردهای پلیسی متهم زمین‌گیر و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهم یک قبضه سلاح سرد و یک دستگاه تلفن همراهی که در روز جاری سرقت کرده بود کشف شد، اضافه کرد: با انتقال متهم به مقر پلیس مشخص شد دارای سوابق متعدد در امر سرقت است.

سرهنگ مافی یادآور شد: متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شد که در این خصوص شناسایی مال باختگان در دستور کار کلانتری ۱۳۷ نصر قرار گرفت و متهم بهمراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

دستگیری سارق خودرودر مسعودیه

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری یک سارق حرفه ای، هنگام گشت زنی با خودروی پراید مسروقه خبر داد و اظهار کرد: ۱۵ آذر ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۵۷ مسعودیه در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سرهنگ رسول بهرامی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران پس از استعلام خودرو نشان می‌داد، خودروی پراید چندی قبل به سرقت رفته و راننده آن سارق حرفه‌ای خودرو است که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: راننده خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شد و با حرکات مارپیچ به خودروی‌های عبوری شهروندان آسیب وارد کرد و به هشدار ماموران توجهی نمی کرد.

وی تاکید کرد: ماموران در نخستین‌گام با ایجاد طرح مهار و قانون بکارگیری سلاح وسیله نقلیه مذکور را متوقف و موفق به دستگیری متهم شده و از خودرو متهم آلات ادوات سرقت و اموال سرقتی شامل زاپاس خودرو، جعبه ابزار، تعدادی کفش، برد الکترونیک کشف شد.

سرهنگ بهرامی یادآور شد: در تحقیقات تکمیلی ماموران نیز مشخص شد، متهم دارای سوابق متعدد کیفری بوده که اقدام به سرقت‌ خودروهای شهروندان در ساعات پایانی شب در سطح خیابان‌های تهران می‌کرده است.

رکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.