0 نظر
131 بازدید

در واکنش به حوادث بوچا؛ چین: اتهامات باید ثابت شوند

double-quot تهران - جارپرس - چین نخستین واکنش رسمی خود را درباره گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا، واقع در اوکراین ابزار داشت و نماینده پکن در سازمان ملل آن را "بسیار نگران‌کننده" توصیف کرد.
کد خبر : 87893
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 فروردین 1401 - 22:01
در واکنش به حوادث بوچا؛ چین: اتهامات باید ثابت شوند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت با بیان اینکه غیرنظامیان را نباید در درگیری‌های مسلحانه هدف قرار داد، تاکید کرد: اتهامات مطرح شده مربوط به کشته شدن بوچا باید بر اساس حقایق باشند.

وی همچنین ادامه داد: گزارش‌ها و تصاویر مربوط به کشته شدن غیرنظامیان در بوچا بسیار نگران‌کننده هستند و دلایل و شرایط ویژه و خاص این رویداد باید مشخص شود. هرگونه اتهام‌زنی باید بر اساس حقایق باشد و تمامی طرف‌های درگیر باید خویشتنداری کرده و از اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس تا زمان نتیجه‌گیری بپرهیزند.

ژانگ همچنین بر درخواست چین برای توقف اثرات سوء جنگ اوکراین تاکید کرده و در جلسه شورای امنیت گفت که تحریم‌های روسیه پیشتر بر تجارت جهانی، انرژی، تامین مواد غذایی و زنجیره‌های صنعتی تأثیر گذاشته است.

وی افزود: تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه طرف درگیر نیستند و نباید در این درگیری دخالت داده شوند، چه رسد به اینکه مجبور شوند پیامدهای درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را تحمل کنند.

سفیر چین در سازمان ملل در ادامه صحبت‌هایش گفت: کشورهای کوچک را نباید در خط مقدم تقابل‌ها میان قدرت‌های بزرگ قرار داد. یکپارچگی سرزمینی و حق حاکمیت تمامی کشورها باید رعایت شود. امنیت یک کشور نباید به بهای امنیت کشور دیگری تمام شود.

با اینکه این نخستین واکنش سفیر چین در سازمان ملل درباره رویدادهای بوچا بود، اما رسانه‌های این کشور آسیایی موضعی محتاطانه در پیش گرفتند. گلوبال تایمز در سرمقاله خود نوشت، این رویداد در بوچا را نباید به عنوان بهانه‌ای برای دامن زدن به وضعیت کنونی در اوکراین مورد استفاده قرار داد.

در همین حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته که ولادیمیر پوتین، همتای روسش باید “بابت ارتکاب جنایت‌های جنگی در بوچا محاکمه شود.” ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهوری اوکراین نیز در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که “حسابرسی و پاسخگو بودن روسیه ضروری است و مسکو را باید به ارتکاب وحشتناک‌ترین جنایت جنگی از زمان جنگ دوم جهانی متهم کرد.”

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.