در مرز شلمچه امکان قرنطینه بیماران ورودی به کشور وجود ندارد

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در مرز شلمچه امکانی برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا وجود ندارد، گفت: در شرایط فعلی تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مثبت بودن تست را به این افراد اطلاع دهیم تا تحت‌الحفظ به مقاصد خود برسند و در منازل خود قرنطینه شوند.
کد خبر : 81359
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 21:54
در مرز شلمچه امکان قرنطینه بیماران ورودی به کشور وجود ندارد

 

دکتر شکرالله سلمان‌زاده در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به چگونگی کنترل ترددها در مرز شلمچه اظهار کرد: اتباع خارجی به محض ورود به مرز، مورد مراقت سندرمیک قرار می‌گیرند و در صورت علامت‌دار بودن بدون انجام تست به مبداء عودت داده می شوند اما در صورتی که علامت‌دار نباشند، از آن‌ها تست گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن تست به کشور خود عودت داده می‌شوند بنابراین در خصوص تردد اتباع خارجی در مرز مشکلی نداریم.

به گزارش جارپرس از ایسنا، وی افزود: در مرز شلمچه امکانی برای قرنطینه افراد مبتلا به کرونا وجود ندارد؛ بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیز ایجاد مراکز قرنطینه بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و فرمانداری‌ها باید چنین مکانی را آماده کنند.

سلمان‌زاده بیان کرد: در شرایط فعلی تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که مثبت بودن تست را به این افراد اطلاع دهیم تا تحت‌الحفظ به مقاصد خود برسند و در منازل خود قرنطینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با اشاره به تاکید ستاد استانی مدیریت کرونا بر لزوم قرنطینه افراد ورودی آلوده و مبتلا  به کرونا به کشور تصریح کرد: زمانی که تصمیمی گرفته می‌شود باید عملیاتی باشد. نباید چیزی مصوب شود که عملیاتی نباشد.

وی بیان کرد: در زمان اربعین حسینی موقتا درمانگاهی که در شلمچه داشتیم برای قرنطینه بیماران مورد استفاده قرار گرفت اما اکنون این مرکز کارگاه فعال و در حال تجهیز است و شرایط قرنطینه را ندارد. امیدواریم این مرکز در شلمچه به عنوان اولین بیمارستان مرزی کشور راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.